Nové volební preference: Začal Andrejův pád?
Červnový průzkum CVVM ukázal nepřekvapující, ale mnoha spoluobčany vymodlenou změnu. Anofert již není voliči nejpreferovanější stranou. Začal Babišův ústup ze slávy?
Došlo ke zcela zásadní a mnohými očekávané, ale přesto radostné události: politická divize koncernu Agrofert, hnutí ANO, ztratila vedoucí pozici ve volebních modelech. Je to od února 2014 poprvé, co má ANO méně sympatizantů než ČSSD. V červnu letošního roku získává ČSSD o procentní bod více než ANO - poměr je 24,5 procenta versus 23,5 procenta. Je to vůbec nejnižší popularita od listopadu 2013. Zdá se, že pád velkého Andreje potichu přichází.
Pokud volíte podle programu stran a strana ten program nezačne úprkem opouštět, máte poměrně malou pravděpodobnost, že vás vaše minulé volební preference naštvou a že se najednou dostanete do pozice zhrzené milenky. Zhrzené, zklamané a definitivně ztracené nějakým činem či slovy milence. Pokud však ze zamilovanosti do Babiše volíte Anofert, jste teď v opravdu nezáviděníhodné pozici: Váš milovaný vás zklamal!
Po několika causách, které kolem Babiše v posledních měsících propukly, je stále těžší do něj být zamilovaný. Agrotec. Čapí hnízdo. A nakonec, jako rána z nemilosti, Babišova nijak nevysvětlitelná a nevysvětlená kampaň za Šlachtu a jeho státní zástupce. Lidové noviny jako stranický tisk holdingu odvedly dobrou práci, už ani dítě nemůže pochybovat, že Šlachta je Babišův člověk a že na něm Babišovi extremně záleží. Ale sakra proč?
Tohle všechno dohromady zahájilo erozi voličské přízně, protože celá řada voličů, co se dosud s Babišem identifikovali, najednou cítí zklamání, zradu a zhrzenost. Prostě - opak zamilovanosti a lásky. Takže od něj začínají odcházet takovým tempem, jaké nemělo v krátkých dějinách hnutí ANO dosud obdoby. Myslím, že jde o trend, že se tahle eroze nezastaví a že Babišova křivka popularity pojede směrem k nule. Zdá se, že si i ti nejnaivnější voliči už uvědomili, co je pan velkouzenář vlastně zač.