Masovou účastí před Kongresem ve Washingtonu začala manifestace za práva žen, čeká se 250 000 lidí. Akce není označována za protest proti Trumpovi.

Masovou účastí před Kongresem ve Washingtonu začala manifestace za práva žen, čeká se 250 000 lidí. Akce není označována za protest proti Trumpovi. Zdroj: Facebook.com

Tatínci nezašívají aneb proč lidé volí Trumpy a Zemany

Jiří X. Doležal

Zdánlivě zcela odtažitá a nepolitická causa oděvního řetězce ukazuje, kde je krize naší současnosti a proč se stále více voličů obrací k řepanskému typu politiků typu Zeman nebo Trump.

Západní Evropa se otřásá pod kopyty genderového skandálu, který cloumá veřejností a který hrubě urazil tatínky. Tedy přesněji – ty tatínky, co rádi štupují. Britský obchodní řetězec Marks & Spencer na obalu nějakého dětského hadříku měl tu neskutečnou a genderově nekorektní drzost napsat: „Zesílené okraje déle vydrží, takže maminka bude mít méně práce.“ Vzápětí se strhnul skandál. Řetězec prý brutálně diskriminuje otce. Otcoaktivista Matt O’Connor (sluníčkářská sekta Fathers 4 Justice) věc označil za nepřijatelný projev sexismu. Ale neprotestovali jen otcové, přidala se například i feministická sekta Fawcett Society: „Upadáme do líných stereotypů jako do trepek. Máme rok 2017 a je čas uznat, že i otcové umějí zašívat,“ sdělila za organizaci feministka Sam Smethersová.

Až sem by to byla normální kravina – o otcoaktivistech i feministkách víme všichni své, a tak jejich projev není až zas tak překvapující. Horší je, že se po kampani proti nekorektní větě zalekl i sám řetězec a omluvil se. Že se prý zachoval sexisticky a že ho to mrzí. A to je problém, který bezprostředně ohrožuje naši civilizaci a který možná zavede naši kulturu do slepé uličky.

Zcela oficiálně se součástí naší reality stávají neuvěřitelné kraviny, vyfabulované poťapanými aktivisty nejrůznějších -ismů. Společnost bere jako směrodatné hlasy z úplného okraje názorového spektra, a dokonce i náš slovník se začíná podřizovat fanatikům a extremistům nejrůznějších odrůd a barev. Takže pojďme si dát dohromady fakta z reality: Otcové fakt nezašívají. Je to nad síly zdrcující většiny heterosexuálních mužů, a když je otec s dítětem sám, tak – jak je mužské psychice bližší – věc raději vyhodí a koupí novou. Ostatně tímto způsobem dnes reaguje i většina matek. Představa, že si nějaký manažer, řemeslník či univerzitní profesor vychovávající genderově vyváženým způsobem své dítě večer vezme kupu prádla a vyspraví ji jehlou a nitěmi, je prostě směšná, nerealistická, neodpovídající pravdě. Přesto se pod tlakem otcoaktivistů a feministek musíme začít tvářit, že tatínkové normálně zašívají, a přizpůsobovat tomu i svůj slovník a reklamy. Kvůli korektnosti plácáme nesmysly. Chybí jen, aby se začaly množit stížnosti, že se pro muže nevyrábějí menstruační vložky.

No a pokud je mainstream takový, jak ukazuje zašívací causa, je nárůst preferencí vidláků, křupanů a řeporů zcela zákonitým fenoménem. Pokud totiž většinová společnost řeší, zda v reklamě mají zašívat tatínkové a že když v ní nezašívají, tak je to diskriminace, tak je pro normálního člověka trocha zdravého křupanství manou nebeskou. Než tyhle poťapané sluníčkářské motanice, radši buranskou jednoduchost a přímočarost. Trumpy a Zemany zákonitě a předvídatelně vytvořila přesluníčkovanost mainstreamu.

P.S.: Pokud se mezi čtenáři tohoto textu najde osoba mužského pohlaví, která často a ráda zašívá dětské prádlo a uráží ji sexismus jmenovaného řetězce, napište mi prosím na e-mail – rád o vás napíšu reportáž!

První projev prezidenta USA Donalda Trumpa s českými titulky

Video placeholder
VIDEO: To nejdůležitější z Trumpova prvního projevu s českými titulky • YouTube.com