5 rad pro podnikatele, jak přežít Babišovo volební vítězství
Náš časopis nepublikuje jenom komentáře a názorové sloupky, ale také praktické informace pro život. Například pro přežití po očekávaném průběhu podzimních parlamentních voleb, ve kterých s vysokou pravděpodobností zvítězí protikorupční hnutí známého poctivce Andreje Babiše.
Do svých pětadvaceti let jsem žil v komunistické totalitě, a na vysoké škole jsem dokonce úspěšně složit státní závěrečnou zkoušku z marxismu - leninismu. Je sice pravda, že nemám VUML - Večerní univerzitu marxismu leninismu, což bylo propagandistické proškolení populace - ale zato jsem byl členem Pionýrské organizace, a později také Socialistického svazu mládeže. Proto se cítím kompetentní sestavit pár rad pro podnikatele, kteří nikdy v totalitě nežili a neumějí se orientovat v nových požadavcích, které na ně klade doba.
Vítězem podzimních voleb bude skoro s jistotou protikorupční hnutí ANO filantropa a poctivce Andreje Babiše. Připomínám - jeho poctivost jde tak daleko, že když prasklo, jak zasahuje do řízení a obsahu svých medií, tak toho špinku novináře, co dělal kurýra mezi Babišem a MF Dnes, z listu na hodinu vyhodili. Andrej se prostě umí postavit za lidi, kteří za něho dělají špinavou práci. Jeho křišťálově čistá morálka a pevný mrav se nezmění ani po volbách, a proto se ze zkušeností z totality stane vyhledávané know-how.
Díky svým zkušenostem z komunismu i z pozorování Andreje Babiše při politické práci si proto dovoluji majitelům malých a středních firem poradit, jak přežít po volbách a nenechat se zlikvidovat státní buzerací. Rady jsou poměrně ponižující, ale o to budou účinnější.
1. Ve firmě založím vlastní závodní stravování. Odběr surovin - především koblih a uzenin - smluvně ukotvím s některou z firem království Agrofert. Preferované jsou Kostelelecké uzeniny, ty mají pracující nejraději.
2. Do všech svých provozoven předplatím denní i týdenní tisk z mediálního impéria Andreje Babiše. Preferovaná je MF Dnes, protože u ní je nejlépe prokázáno, jak Babiš nezasahuje do chodu svých medií.
3. V těch samých mediích, která si moje firma kupuje (a je tedy v Agrofertu zařazena v kolonce „platěj“), si každoročně objednávám celoplošnou inzerci na výrobky své firmy ve finančním objemu deseti procent čistého zisku firmy.
4. Každoročně jako fyzická osoba odevzdám hnutí ANO jako dobrovolný příspěvek na jejich činnost, která zvelebuje celou naši zemi, deset procent zisku firmy po zdanění.
5. Vstoupím do své regionální buňky hnutí ANO a bud poslušným, pokorným a oddaným straníkem, který nevyvolává různé rozbroje diskusí, nesouhlasem, jiným názorem a podobnými nepřístojnostmi.
Chápu, že ty rady mohou bolet. Vidím to však tak, že bez jejich dodržování budou po volbách majitelé firem (zatím) nepatřících Agrofertu v háji.