Soudruzi z Bruselu vydali počítačovou hru, která děti učí danit a rozdělovat dotace
Taxlandia (v překladu Daňová země). Tak se jmenuje země, která měla krásné hory a čisté vody, ale daně jen desetiprocentní. Proto má zastaralou infrastrukturu, nemá moderní železnici ani letiště a turisté přestávají přijíždět. Aspoň podle Bruselu to takhle funguje.
Děti mají problémy Taxlandie vyřešit. První krok? Zvýšit daně samozřejmě.
Zvýšíte daně a pak už jen chodíte svou zemí a klikáte a utrácíte. Kromě očekávaných výdajů na nemocnice, školy nebo administrativní budovy (úředníci jsou nejdražší), rozdáváte veřejné peníze také na zlepšení bytových domů, hotelů nebo obchodů či továren a dokonce bank - patrně skrze dotace.
První problém, který mi hra ohlásila, souvisel samozřejmě s globálním oteplováním.
Utrácet veřejné peníze po zvýšení daní je těžká věc. Nebo ještě lépe “vyčerpat” vybrané peníze. Takhle to zkrátka vidí z Bruselu.
Na hru se vrhla hlavně britská média - podle nich je to absurdní utrácení. List The Sun vysvětluje, že hra je součástí širšího projektu daňové výchovy TAXEDU, samotný vávoj hry pak stál 100 tisíc eur (2,5 milionu korun) a peníze jsou z Evropského parlamentu, kde idea hry vznikla.
Hra připomíná retardovanou verzi slavné SimCity .