Azylantem znásilněná a zavražděná dívka: Všichni to čekali... Merkelová to prostě nezvládla
„Zvládneme to!“ říkala frau Merkel, když v roce 2015 začala mohutná imigrační vlna ze středního Východu a severní Afriky do Evropy. A všichni kromě zmíněné Angely, Gender institutu, autonomního sociálního centra Klinika a Jiřího Dienstbiera věděli, že to nezvládnou. A nezvládli to.
Když v roce 2015 vypukla imigrační vlna, rozdělilo to společnost většiny evropských zemí na vítače a xenofoby. Společnost však není černobílá, a tak většina takzvaných „xenofobů“ spíše zastávala názor, že je jim těch lidí prchajících z blízkého Východu taky líto, ale že není úplně dobrý nápad si je sem pouštět, protože to nebude z interkulturních a náboženských důvodů dělat dobrotu. Nedělá.
Čistá hrůza
Čtrnáctiletá Susanna F., německé děvče žijící v zemi, kde to paní Merkelová zvládla, se 22. května nevrátila domů. Po čtrnácti dnech bylo nalezeno její tělo pohozené a napůl zakopané někde za městem u trati. Tělo neslo známky znásilnění a dalšího brachiálního násilí, přesněji mučení.
Policie následně (po peripetii, kdy utekl do Iráku) zatkla jako hlavního podezřelého dvacetiletého Iráčana Alího Bašára, který jako žadatel o azyl žil v Německu i s rodinou od roku 2015. Věc nemohu komentovat, protože mé hodnocení události i metody prevence opakovaní takového činu, které bych použil, jsou v České republice, když je někam napíšete, trestným činem.
Střet nejen kultur, ale i letopočtů
Základním argumentem „xenofobů“ bylo, že lidi z tak odlišné kultury a vyznávající tak odlišné náboženství nebude – mírně řečeno – snadné asimilovat. A že pokud k tomu dojde, tak to hodně změní celou Evropu a přinese to pro evropskou společnost velice nepříjemné důsledky. Měli nespornou pravdu, a to ještě v diskusi v podstatě nezazněly (či zazněly jen okrajově) hlasy, že nejde jen o střet kultur, ale také o střet letopočtů a především o střet populací s výrazně odlišnou mírou sebekontroly.
Křesťanská Evropa nyní trvá na principu, který je jejím nejdůležitějším formujícím činitelem, už dva tisíce let. Co ukřižovali Krista. Islámská společnost však žije pod vlivem své určující ideologie teprve třináct set let. A znalec historie si jistě uvědomí, že naše – křesťanská – civilizace, když jí bylo třináct set let, se chovala hodně podobně jako nyní Islámský stát. Nejlepším dokladem jsou křížové výpravy. Takže společnosti postavené na křesťanství a islámu mají významný rozdíl v délce trvání a také zákonitě z té délky vyplývající různou strukturovanost a složitost.
Islám měl o sedm set let méně času než křesťanství na to, aby se ze středověkého dogmatu nějak zreformoval. Druhý rozdíl – a ten je pro asimilaci imigrantů klíčový – je, že mezi starou a mladou společností existuje rozdíl míry seberegulace jedinců. Pokud to považujete za xenofobní blud: V naší kultuře je už zvykem a normou neprojevovat emoce. Spočítejte si, kdy naposledy a kolikrát za poslední rok jste na ulici slyšeli někoho křičet, viděli někoho válet se na ulici vzteky po zemi, močit, kálet, kolik jste viděli za život rvaček a podobně. No a pak si na měsíc zajeďte třeba do Káhiry. Míra seberegulace občanů, kterou uvidíte, bude trochu jiná. Byl jsem tam.
To nemůže fungovat!
Pokud se tedy do vysoce seberegulované populace (třeba Němci) přiveze větší skupina lidí s nižší seberegulací (třeba negramotní iráčtí pastevci), tak to prostě jinak než obrovskými a trvalými problémy nemůže skončit. Tragédie znásilněné a umučené holčičky ukázala tři věci: Že to paní Merkel nezvládla. Že až přijde další migrační vlna, tak bychom měli postavit plot. A bohužel i za třetí: Takové tragédie se budou opakovat, protože těch imigrantů s nižší mírou seberegulace, než je v Evropě obvyklé, je v té Evropě už fakt hodně.