Palestinsko-izraelský konflikt začíná být víc náboženský než politický. Olej do ohně přilévají radikální duchovní
U nás v Evropě je konflikt mezi Izraelem a muslimskými Palestinci mnohdy vnímán jako boj národnostní nebo jako boj o území. I proto je dnes všeobecně viditelné, jak hlavně evropská levice zaujímá stále nepřátelštější postoje vůči státu Izrael. I v západní Evropě už dnes sílí antisemitismus, jehož hlavními aktéry nejsou původní Evropané, jak tomu bylo v předchozích staletích, ale muslimští přistěhovalci a jejich potomci. Také v palestinské společnosti sílí vnímání konfliktu s Izraelci v náboženské rovině, a to nejen ve vztahu k samotným Izraelcům, ale i ve vztahu k Evropě. Příkladem je přednáška muslimského duchovního na třetím nejposvátnějším místě islámu – v mešitě al Aqsa v Jeruzalémě, kde duchovní kázal o nutnosti vést dobyvačný džihád proti Evropě.
Před pár dny zveřejnila izraelská nezisková organizace MEMRI monitorující média v islámském světě záznam z přednášky muslimského duchovního Abu Taqi al-Dín al-Dariho z třetího nejposvátnějšího místa islámu – mešity al-Aqsa v Jeruzalémě.
Přednáška byla přenášená přes internet do celého světa a tento muslimský duchovní v ní například řekl: „Německo a Francie začaly stárnout v tom smyslu, že jejich mladí lidé nepovažují manželství za něco žádoucího. Zdejší lidé, zejména mladí, se na rozdíl od muslimů začali vyhýbat manželství. Říká se například, že v roce 2050 muslimové ve Francii převýší počet Francouzů. Nejsou to však tato čísla, na která se spoléháme, když chceme, aby se Francie stala islámskou zemí. Spoléháme se na to, že muslimové musejí mít zemi, která přivede islám – jeho vedení, jeho světlo, jeho poselství a jeho milosrdenství – lidem (Západu) prostřednictvím Džihádu, v zájmu Alláha. Až lidé uvidí spravedlnost, světlo, vedení a milosrdenství islámu, ‚přidají se houfně k náboženství Alláha‘ (jak se říká v Koránu), rukou země, která jim přinese islám skrze džihád, v zájmu Alláha.“
Žádný osamocený extremista, ale silná autorita
A co má podle tohoto znalce islámu následovat po vzniku toho údajně pravého islámského státu? I na to má jasnou odpověď: „Vláda islámu se rozšíří do celého světa jedním ze tří způsobů: konverze k islámu, platba daně z hlavy džizja, nebo požádáme o pomoc Alláha a budeme s nimi bojovat, dokud celý svět nebude vládě islámu podřízen,“ řekl posluchačům Abu Taqi al-Dín al-Dari.
Téma založení skutečně islámského státu (neplést si s teroristickou organizací Islámský stát) je opakovaným tématem al-Dariho přednášek. Například již v roce 2016 mluvil, také v prostorách mešity al-Aqsa, o tom, že je povinností muslimů vytvořit skutečně islámský stát, a tento stát má poté dobývat Evropu a Ameriku. „Účelem džihádu, v zájmu Alláha, je učinit Jeho slovo nejvyšší mocí a dobýt svět. Proto se Prorokovi společníci potulovali po planetě Zemi, aby ji dobyli. Islámský stát, který bude brzy založen, dá-li Alláh, by měl činit totéž. Musí dobýt Řím, Washington a Paříž, dá-li Alláh, prostřednictvím džihádu v zájmu Alláha, aby odstranil útlak a očistil zemi od špíny polyteismu,“ řekl al-Dari.
Je třeba si uvědomit, že al-Dari není žádným osamoceným extremistou, ale muslimským duchovním, jehož přednášky jsou tolerovány palestinskými muslimskými představiteli. Al-Dari tak má možnost hlásat svůj výklad islámu nejen Palestincům, ale díky internetu i muslimům po celém světě se silnou autoritou vycházející z muslimského vnímání mešity al-Aqsa v Jeruzalémě jako třetího nejposvátnějšího místa islámu.
Od politiků přebírají otěže duchovní
Muslimské země společně s představiteli evropských muslimů si v současnosti, hlavně po teroristickém útoku na mešity na Novém Zélandu, stěžují na stále silnější odpor k islámu v Evropě a strach obyvatel Evropy z muslimské migrace do Evropy. Lze se ale takovému strachu divit, když na muslimské masy působí muslimští duchovní jako al-Dari, kteří obhajují násilné šířeni islámu jako legitimní nástroj k ovládnutí Evropy muslimy?
„Není to tak dávno, pouze čtyři sta let, kdy v době osmanského státu muslimové dobyli Polsko a Rakousko. Islámský stát dosáhl hradeb Vídně, hlavního města Rakouska, a svolávalo se zde k modlitbě. Všechny země (bývalého) SSSR byly pod záštitou Islámského státu – země Kavkazu a na území za ním. Muslimští Mongolové vládli Číně až do roku 1644 n. l. Muslimové dobyli Maďarsko v roce 1526. V roce 1537 si podmanili části Itálie, například Otranto. V roce 1543 se pod záštitou osmanského státu muslimské armády dostali do Toulonu ve Francii a postavili tam mešitu, přímo v srdci Francie. V roce 1586 byla Indie ovládnuta islámem. Tyto události ukazují, že islámský národ je schopen vrátit se ke svému dřívějšímu já a šířit islám, dá-li Alláh,“ řekl muslimský duchovní al-Dari během své přednášky.
A to, že názory al-Dariho nejsou žádnou výjimkou mezi představiteli muslimské organizace spravující mešitu al-Aqsa, může naznačovat i další projev zachycený v roce 2015, kdy jiný palestinský muslimský duchovní Muhammad Ajíd kázal věřícím shromážděným v mešitě al-Aqsa a sledujícím přenos jeho řeči přes internet o dobytí Evropy skrze smíšená manželství muslimů s Evropankami: „Dá-li Alláh, budeme po nich dupat našima nohama. Budeme s nimi plodit děti a ovládneme jejich země! My je (uprchlíky) pak seskupíme ve jménu Chalífátu. A řekneme Evropě: ‚To jsou naši synové! Nechte je na pokoji, nebo k vám pošleme bojové šiky! A my vás, s Alláhovou pomocí, udupeme!‘“
Když tedy slyšíme takováto slova z úst muslimských duchovních, tedy osob znalých islámu lépe než běžný věřící muslim, nemůžeme se divit rostoucímu strachu z muslimů a přistěhovalectví muslimů do Evropy. A zároveň si musíme uvědomit, že konflikt mezi Palestinci a Izraelci již nejspíše nabral převážně náboženský charakter, a tak mír mezi těmito dvěma skupinami již není v rukou politiků, ale spíše náboženských vůdců islámu, judaismu a i křesťanství.
Český překlad úvodního videa:
Abu Taqi Al-Dín Al-Dari: Německo a Francie začaly stárnout v tom smyslu, že jejich mladí lidé nepovažují manželství za něco žádoucího. Zdejší lidé, zejména mladí, se na rozdíl od muslimů začali vyhýbat manželství. Říká se například, že v roce 2050 muslimové ve Francii převýší počet Francouzů. Nejsou to však tato čísla, na která se spoléháme, když chceme, aby se Francie stala islámskou zemí. Spoléháme se na to, že muslimové musejí mít zemi, která přivede islám – jeho vedení, jeho světlo, jeho poselství a jeho milosrdenství – lidem [Západu] prostřednictvím Džihádu, v zájmu Alláha. Až lidé uvidí spravedlnost, světlo, vedení a milosrdenství islámu, „přidají se houfně k náboženství Alláha,“ [jak se říká v Koránu], rukou země, která jim přinese islám skrze džihád, v zájmu Alláha.
Není to tak dávno, pouze čtyři sta let, kdy v době osmanského státu muslimové dobyli Polsko a Rakousko. Islámský stát dosáhl hradeb Vídně, hlavního města Rakouska, a svolávalo se zde k modlitbě. Všechny země [bývalého] SSSR byly pod záštitou Islámského státu – země Kavkazu a na území za ním. Muslimští Mongolové vládli Číně až do roku 1644 n. l. Muslimové dobyli Maďarsko v roce 1526. V roce 1537 si podmanili části Itálie, např. Otranto. V roce 1543 se pod záštitou osmanského státu muslimské armády dostali do Toulonu ve Francii a postavili tam mešitu, přímo v srdci Francie. V roce 1586 byla Indie ovládnuta islámem. Tyto události ukazují, že islámský národ je schopen vrátit se ke svému dřívějšímu já a šířit islám, dá-li Alláh.
Vláda islámu se tak rozšíří do celého světa jedním ze tří způsobů: konverze k islámu, platba daně z hlavy džizja, nebo požádáme o pomoc Alláha a budeme s nimi bojovat, dokud celý svět nebude vládě islámu podřízen.