Televize–Internet 0:1 aneb Co čeká nepružný český televizní trh po konci koronakrize?
Na první pohled to vypadá, že se zas tak moc neděje. České televizní programy zažívají během koronakrize boom. Seriál Slunečná, hyperhit z dílny TV Prima, bourá žebříčky sledovanosti, dobře si vede i novácký MasterChef a koneckonců se velmi slušně rozjíždí SuperStar. Nicméně pro televize jde zároveň o velmi nepříjemnou situaci – nemohou natáčet nové díly pořadů, které ještě nejsou hotové.
Televize to vede k nejrůznějším bláznivým pokusům. Ať je to novácký hybridní formát Nova je s vámi, či primácký Jsme s vámi. Už jen na blízkosti názvů obou narychlo spíchnutých formátů, jež využívají všechna specifika karanténního vysílání, hlavně on-line komunikaci a on-line videa, je vidět, jak málo televizím momentálně stačí. A divákům ostatně také.
Nova je s vámi nabízí Reye Korantenga uvádějícího mix rozhovorů a aktuálního dění v odlehčené a produkčně velmi „základní formě“, přesto dokázala dlouho dělat čísla kolem 600 tisíc diváků. Pro srovnání: to jsou čísla sledovanosti úspěšnějších dílů Show Jana Krause, produkčně daleko náročnějšího a nepochybně daleko zábavnějšího formátu. Lidé zkrátka uprostřed koronakrize byli „upoutáni na gauč“ a schopni přijmout cokoli. Nova dokonce pod vedením producentky Simony Matáskové zkoušela podobný klíč uplatnit i v hlavním víkendovém vysílacím čase, nicméně show Spolu z domu, jež pomocí telemostu spojila Ondřeje Sokola, Adélu Gondíkovou a Jakuba Koháka, dojela na to, že samotná interakce známých jmen před obrazovkou počítače v hlavním vysílacím čase je přece jen trochu málo, speciálně, když nikdo z nich asi úplně přesně netuší, co má dělat.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!