Studie raněného samotáře: V nové krimisérii HBO je k vidění báječně jiná Kate Winsletová
Jestli zámořský boj za diverzitu a rovnost napříč rasami i pohlavími přinesl něco hmatatelně pozitivního, jsou to tituly, jako je Mare z Easttownu. Stárnoucím ženským sexsymbolům Hollywoodu totiž skýtají možnost ukázat, co v nich dřímá za talent. Už takhle znovuobjevily Patricii Arquetteovou (Útěk z vězení v Dannemoře), Nicole Kidmanovou (Mělas to vědět), Reese Witherspoonovou (Sedmilhářky) a naposledy Kate Winsletovou, jež nyní září v sedmidílné minisérii HBO Mare z Easttownu.
Easttown je prototypem ošuntělého amerického zapadákova, Mare prototypem novodobé vyšetřovatelky. Rozvedená, životem omlácená, cynická matka samoživitelka, která se marně snaží obstát na dvou frontách současně – kriminálky politicky korektního věku už snad ani jiné hrdinky neznají. To, co by jinde vyznívalo jako klišé, ovšem v případě minisérie Brada Inglesbyho funguje zcela uvěřitelně a originálně. Důvod? Postavy, respektive scénář propracovaný do nejmenších detailů a vrstev, a Kate Winsletová: kritici i diváci se shodují, že role osudem zkoušené detektivky patří k jejím životním výkonům. Winsletová se kvůli ní nebála odložit image nestárnoucí hollywoodské krásky a kameře nabídla obnaženou vrásčitou tvář, jež předepsané emoce odráží doslova v každém póru. Inglesbyho scénář navíc odhaluje jednotlivé motivy i rysy výhradně skrz náznaky a dávkuje je ve stopovém množství, pročež i titulní hrdince přicházíme na chuť jenom zvolna; vlastně se s ní učíme žít.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!