Grand Tour a co se dělo pak: Amazon se snaží Jeremyho Clarksona a spol. využít velmi zajímavými způsoby
Když v roce 2016 Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, trojice moderátorů celoplanetárně známého pořadu BBC Top Gear, odešla k Amazon Prime, aby tam vytvářela staronovou verzi svého pořadu pod názvem The Grand Tour, byla to velká věc. Streamovací služby se teprve nadechovaly k velké ofenzívě a Amazon Prime tehdy nebyl o moc víc než nápad známého on-line obchodu. Show se známými jmény posloužila skvěle jako PR nosič a zároveň se podle všeho Amazonu velmi vyplatila.
Amazon jako ostatní streamovací služby nezveřejňuje (či minimálně nezveřejňuje rád) čísla sledovanosti. Nicméně, podle jedné ze známých metrik úspěchu pořadů Amazonu, tedy „první přihlášení/první koukání“, víme, že v roce 2018 se více než polovina diváků začala na Amazon koukat kvůli Grand Tour.
Navíc, nástup týmu na Amazon byl velkolepý – asi každý fanoušek Clarksona a spol. pamatuje na ono slavné video se třemi Fordy Mustang a coververzí písně Jimmyho Cliffa I Can See Clearly Now… Nicméně, jak The Grand Tour velkolepě začala, tak poměrně neceremoniálně skončila po třech sezónách, během nichž procházel celý formát nenápadnou proměnou. Rozhovory s celebritami byly opuštěny jako první. Stan, s nímž původně show jezdila po světě, zakotvil ve druhých dvou sezónách napevno blízko Clarksonovy farmy u města Chipping Norton. Oficiálním důvodem bylo, že po těžkém zápalu plic, který Jeremy prodělal v roce 2017, nechtěl tolik cestovat, ale po straně se mluvilo o zásadním snížení nákladů. Postupně ubývalo i recenzí supersportů a recenze Citroënu C3 ze třetí série tak nápadně připomínala to, co Clarkson prováděl se Škodou Yetti ještě v Top Gearu. Takže někoho mohlo napadnout, že tady dochází k vykrádání sebe samého.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!