Hravá dluhová past: Jihokorejskému seriálu Hra na oliheň propadly na Netflixu desítky miliónů lidí
Zatímco loni Netflix uvedl dokusérii Pán tygrů, jíž se podařilo na určitý čas opanovat konverzace, letos on-line videotéce podobný globální hit chyběl. Až doteď. Devítidílná Hra na oliheň, v níž 456 obyčejných Korejců soutěží na život a na smrt o miliardy, je prvním skutečně celosvětovým seriálovým fenoménem roku 2021. Netflix oznámil, že si novinku zatím pustilo rekordních 111 miliónů domácností.
Z odstupu vyznívá globální úspěch původně neanglicky mluveného seriálu jako jednoduchá rovnice s jasným výsledkem. Hra na oliheň v sobě totiž má atraktivní prvky reality show, v níž skupina lidí na uzavřeném exotickém ostrově bojuje o pohádkovou výhru, což postupně obnažuje jejich jednotlivé charaktery. Díky tomu si lze vybrat, zda fandit rozvedenému otci, severokorejské uprchlici, mladému Pákistánci, nebo třeba seniorovi s nádorem na mozku.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!