The Weeknd, vlastním jménem Abel Makkonen Tesfaye, do svých dvaatřiceti let stihl prodat přes 75 milionů alb

The Weeknd, vlastním jménem Abel Makkonen Tesfaye, do svých dvaatřiceti let stihl prodat přes 75 milionů alb Zdroj: Ella DeGea / CBS / Getty Images

Dawn FM Kanaďana The Weeknd je už teď jednou z nejzásadnějších nahrávek roku

Pavel Kučera

The Weeknd celosvětově prorazil v roce 2015, kdy jeho píseň Earned It zazněla ve filmu Padesát odstínů šedi a kdy hitparády zválcoval skladbou Can’t Feel My Face. Jeho předešlá deska After Hours, popisovaná jako „dokonalé taneční album pro dobu, kdy jsou taneční kluby zavřené“, strhla několik prodejních rekordů a patřila mezi hudební události roku 2020. Novinka Dawn FM na ni navazuje zvukově i tematicky.

Produkci The Weeknd opět svěřil hvězdnému týmu, ve kterém je například švédský hitparádový mogul Max Martin či Weekndův dvorní producent Oneohtrix Point Never. Spolu s nimi je schopen vyrobit skladbu, která se stane hitem žebříčků a zároveň posune hranice popového zvuku. To je případ singlu Sacrifice, znějícího jako spolupráce Michaela Jacksona s Daft Punk. Na nové desce však The Weeknd připomíná i jinou ikonu popu 80. let, Prince. Podobně jako on dokáže žonglovat se žánry jako EDM, disco, funk, synth wave i r’n’b, a přitom znít melancholicky i roztančeně, odtažitě i přitažlivě, být zároveň povrchní i jít do hloubky, a to klidně na ploše jediné písně.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!