Klarinetista Daniel Svoboda byl prvním hudebníkem Janáčkovy filharmonie Ostrava, který si v modelu nové síně zahrál

Klarinetista Daniel Svoboda byl prvním hudebníkem Janáčkovy filharmonie Ostrava, který si v modelu nové síně zahrál Zdroj: Martin Straka

Yasuhiso Toyota, šéf společnost Nagata  Acoustics
Podívat se přišel i šéf Pražského jara Roman Bělor
2 Fotogalerie

Hra o akustické kouzlo. Nový koncertní sál v Ostravě má světové ambice

Martin Straka

Nový koncertní sál v Ostravě má být z mnoha pohledů výjimečný a měl by se zařadit k nejlepším na světě. Snad nejdůležitější věcí každého chrámu hudby je akustika, která je v přípravách stavby aktuálně bodem číslo jedna. Experti se s ní mazlí v modelu 1:10.

Futuristický dům hudby se má blýskat nedaleko centra Ostravy, jeho autorem je světově proslulý Newyorčan Steven Holl ve spolupráci s pražskou společností Architecture Acts a model je u nádraží v Mnichově Hradišti za branami dílen tamní firmy Aveton, která zmenšeninu určenou pro vyladění akustiky postavila. „Samotnou odbornou práci dělají lidé z japonské společnosti Nagata Acoustics,“ říká Michaela Dvořáková z Janáčkovy filharmonie Ostrava, pro niž bude sál novou domácí scénou.

Model o rozměrech čtyři krát čtyři krát dva metry a vážící přes čtyři tuny je jako z pohádky. Historicky prvním hudebníkem, který si v něm zahrál, byl klarinetista Janáčkovy filharmonie Daniel Svoboda. Stalo se tak minulý týden, kdy akustická hračka byla představena veřejnosti. Hudebník si připadal jako Gulliver na cestách. S nevelkým prostorem si ale poradil, posadil se doprostřed, na místo budoucího jeviště a mezi rozlehlým hledištěm plným figurek imitujících diváky spustil. To zas pro změnu připomínal fakíra.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!