Krutost je kořením dobrých příběhů, tvrdí hvězda letošního pražského Comic-Conu Jason Aaron
Jason Aaron (* 1973) je jedním z nejúspěšnějších a nejproduktivnějších amerických komiksových scenáristů uplynulých dvou dekád. Drsně vypadající muž, který mluví distingovaným, tichým hlasem, přijel v půli dubna na pražský Comic-Con. Nemohli jsme si nechat ujít příležitost promluvit s autorem geniálního kriminálního komiksu Skalpy ze současné indiánské rezervace a zároveň tvůrcem příběhů hrdinů jako Wolverine, Thor, Dr. Strange, ale třeba taky Luke Skywalker.
Máte na ruce zajímavé tetování: Work in progress. Přijde mi, že by mohlo být docela osobní, je to tak?
Moje životní filozofie mi velí, abych pořád na něčem, a hlavně na sobě pracoval. Žij moudře, pořád se snaž být lepší jako spisovatel i jako člověk. Stále vidím prostor se zlepšovat – zkrátka Pozor, tady se maká! Work in progress!
Snaha o neustálé sebezdokonalování a ustavičné přemýšlení zároveň indikuje, že se nemusíte bát autorského bloku. Nebo ano?
Většinu z toho, co dělám, jsem chtěl dělat už od dětství – psát, tvořit… Takže si nemám na co stěžovat. S psaním je to jako se svaly: opakování vás posiluje. Na autorský blok prostě nemůžete nic svádět. Nevěřím na múzy, které by se objevily a nadiktovaly vám příběh. Někdy to jde lépe, někdy hůř, ale musíte se přes to dostat, a to zejména při psaní komiksů, protože jde o seriály, takže na vás čeká celá řada lidí – kreslíř, letterer, kolorista… Především na vás záleží, jestli budou moci dostat zaplaceno. Někdy to jde snáz, jindy mi práce vázne, těžko říct proč. Psaní není magie, je to spíš jako stavba domu. Nejdřív musíte postavit základy, pak zdi a teprve potom následují detaily.
Ke komiksům jste se dostal tak, že jste do nakladatelství poslal krátký příběh Wolverina. Vzali ho a je to první postava, kterou jste psal – a které jste prováděl příšerné věci. Proč jste k němu byl tak krutý?
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!