V hlavní roli počítač: Když stávkují herci, co takhle obsadit ty digitální?
Počítačová animace urazila od dob raného Pixaru, kdy diváky ohromoval vůbec fakt, že „to“ celé vylezlo z počítače, dlouhou cestu. Final Fantasy: Esence života, první počítačem vytvořený fotorealistický film, je dvaadvacet let starý. A číst si o tom, jak pár vteřin Shreka animátorovi zabralo týden času, je pocitově srovnatelné s popisem zprovoznění Křižíkovy tramvaje. Dávno již tomu.
Dnes je CGI, tedy computer-generated imagery (pohyblivé i nepohyblivé obrázky generované počítačem), takzvaně jinde a my si zvykáme třeba na skutečné herce ve videohrách. V Cyberpunku 2077 vidíme Keanu Reevese a Idrise Elbu, zatímco ve Far Cry 6 si diktátora střihl Giancarlo Esposito a Call of Duty: Advanced Warfare má Kevina Spaceyho. Nejde o žádné předtočené video, ale o regulérní převedení člověka do počítačového modelu. CGI ostatně umí být tak realistická, až je to na hráče kolikrát příliš. Jako v případě loňského Horizon Forbidden West, kde si někteří stěžovali, že má hlavní hrdinka na obličeji chloupky! Na takto přesně a detailně vymodelovanou ženu jednoduše ve hře doposud nenarazili.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!