Obživlý komiks z Kremlu. Novinka v Dejvickém divadle bude patřit k diváckým evergreenům
Tvorba tandemu divadelníků, režiséra Michala Vajdičky a dramaturga Daniela Majlinga, patří k tomu nejlepšímu, co je na českých scénách k vidění. Namátkou: v Dejvickém divadle slavil zasloužený ohlas jejich Ucpanej systém podle povídek Irvina Welshe, na stejné scéně boduje adaptace Majlingových povídek Vzkříšení. V Divadle v Dlouhé se hraje jejich inscenace Konec rudého člověka, zatím nepřekonaná sonda do zrůdné duše ruského člověka.
Je pochopitelné, že se tvůrci v inscenaci Ztratili jsme Stalina v Dejvickém nechtěli opakovat, avšak tentokrát neměli při výběru předlohy šťastnou ruku. Komiksoví autoři Fabien Nury a Thierry Robin nepochybně mají zálibu ve světě fantasy a zahuštěné události za kremelskými zdmi v době Stalinovy smrti a následném boji o moc jako by do něj na první pohled patřily. Ona nechutná sebranka individuí v sovětském politbyru, která se dostala k absolutní moci a současně se každou vteřinu třásla o život, si snad opravdu nezaslouží psychologický úhel pohledu. Nicméně jako panoptikální sbírka karikatur přestává po jisté době bavit, odpuzovat a zajímat.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!