Margaret Qualleyová a Geraldine Viswanathanová viděné  z kufru

Margaret Qualleyová a Geraldine Viswanathanová viděné z kufru Zdroj: Cinemart

Dvě lesby na útěku před prací. Bokovka Ethana Coena je nízkotučným návratem k jeho rané nezávislé tvorbě

Vojtěch Rynda

Po třiceti letech začala práce na filmech autorskému filmaři Ethanu Coenovi připadat moc jako – ehm – práce. Přerušil tedy celoživotní tvůrčí partnerství se svým bratrem Joelem, se kterým natočil oscarové snímky, jako jsou Tahle země není pro starý nebo Fargo, a se svou podobně kreativně multifunkční manželkou, střihačkou, scenáristkou a producentkou Triciou Cookeovou, si střihl „bokovku“ Panenky na útěku. Projekt jim ležel na stole přes dvacet let a k jeho realizaci se dostali i proto, že jim uvolnil ruce covid.

Panenky na útěku jsou legrácka, ve které vás překvapí jen dvě věci: co obsahuje tajemný kufřík a kdo hraje muže, kterému patří. Jinak je všechno na svém místě. Žánrově jde o kombinaci romantické road movie a kriminálky, jakých jsme viděli už spousty. Ústřední dvojicí jsou lesby Jamie a Marian, jedna oráchlá, druhá uťápnutá, jež v roce 1999 poněkud narychlo vyrazí na výlet na Floridu. Omylem však jedou autem, které měl na jih odvézt někdo jiný a které má hlavně v kufru onen tajemný náklad. V patách jim jsou dva gangsteři, jeden ukecaný, druhý mlčenlivý a oba dost tupí. Přes několik zastávek (pamětihodná je ta s návštěvou u dívčího fotbalového týmu) se auto i děj dokodrcají do očekávatelného finále.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!