Never more mnohaleté přetahované o Slovanskou epopej, která mohla být dávno na Zbraslavi
„Kam s ní?“, napsali bychom rádobychytře, kdybychom nevěděli, že Jan Neruda zemřel v roce 1891 a cyklus obrazů Slovanská epopej, který Alfons Mucha vytvořil v letech 1912–1926, tudíž nikdy neviděl. Jenže Praha opravdu neví, jak s epopejí naložit, a ignoruje nápad upíchnout ji na Zbraslavském zámku. Času dost? Čas zřejmě chyběl při práci na knize Vamps: Čerstvá krev. A líbil se vám seriál Sobík?
Marek Gregor: CHUDÁK SLOVANSKÁ EPOPEJ. Do Veletržního paláce se Národní galerii nehodí, její majitel, město Praha, odmítá realizovat projekt dostavby Lapidária na Výstavišti, který s umístěním Muchova veledíla počítal. Zdá se, že nyní padá i plán na instalaci do podzemí paláce Savarin, a v Císařské konírně Pražského hradu je zase nevhodné klima. Přitom už z roku 1915 pochází idea na vystavení dvaceti obřích pláten na Zbraslavském zámku, ale ta asi nikoho z vedení Prahy nezajímá. Slovanská epopej zůstává v Moravském Krumlově, vlakem z hlavního města jste tam za pouhé tři a půl hodiny, s jediným přestupem v Brně.
Kateřina Kadlecová: Anticenu Skřipec za nejhorší překlad roku letos obdržela sympatická stálice literárního provozu: Radek Blažek, brand manager nakladatelství Euromedia, muž mnoha řemesel. V případě románu pro mládež VAMPS: ČERSTVÁ KREV selhali i redaktoři a korektorka, za což se programová ředitelka Euromedií Petra Diestlerová na Světě knihy s grácií omluvila a nabídla čtenářům možnost výměny knihy. Říkat komukoli v době, kdy se v knižním byznysu škatulata hejbají z místa na místo za účelem přivýdělku, aby se držel svého kopyta, mi připadá anachronické. Proto nám všem prostě jen přeju, aby nás chyby obcházely obloukem – a my je.
Jan Škoda:SOBÍK se drží v žebříčku nejsledovanějších seriálů na Netflixu. Skotský komik Richard Gadd se v něm vrací ke svému údajně pravdivému zážitku se stalkerkou, která mu sice ničila život, ale zároveň mu věnovala pozornost, již miloval. Jeho Sobík, prý „stoprocentně emocionálně pravdivý“, tak plní roli veřejné terapie, pro niž se nepříliš vtipný komik evidentně rozhodl, když zjistil, že přes humor neprorazí. První epizody se ještě vezou na vlně vtahujícího thrilleru, pak už je ale sebelítostivá doslovnost nesnesitelná. Komiksový Joker volá, že chce tenhle scénář nazpátek!