Never more zavření Kasáren Karlín kvůli klasické kafkárně s razítky
Kasárna Karlín jsou oázou „jiné“ kultury v Praze. Tedy byly, než je stavební úřad nařídil zavřít, protože nemají papír, který mít nemůžou. Never more posíláme také lidem, kteří mají pocit, že covidová omezení kultury žádnou velkou škodu neudělala. Protože kultura, to je koukat se na Louise de Funèse a Chalupáře, jak nám vysvětluje Česká televize.
Michal Kořán: Stavební úřad Prahy 8 nařídil okamžité uzavření budov oblíbeného pražského kulturního a společenského centra Kasárna Karlín. Objekt, který dříve patřil státu a byl ve využití armády, spravuje od ledna hlavní město Praha, které poukazuje na to, že objekt není rekolaudován pro zmíněné akce, přestože Kasárna Karlín poslední dva roky o rekolaudaci usilovala. Rekolaudace totiž podléhá změně územního plánu, který zatím není schválen. Není to kafkárna?
Jana Bohutínská: Český statistický úřad zveřejnil finanční ztráty, které kultuře způsobila covidová pandemie a související omezení. Kumulovanou makroekonomickou ztrátu za léta 2020 až 2022 na hrubé přidané hodnotě vyčíslil na zhruba sedm miliard korun. Mikroekonomickou ztrátu, projevující se na výsledku hospodaření, odhadl na 11,5 miliardy korun. Součet individuálních ztrát (například nevyplacené honoráře) je skoro 4,8 miliardy korun. Připomínáme těm, kteří si myslí, že „vypnout kulturu“ znamená jen dočasně oželet zbytnou zábavičku.
Vojtěch Rynda: Česká televize představila program na léto „laděný do barev francouzské trikolóry“. V materiálech mluví o „revolučním pojetí tematicky sjednoceného obsahu všech programů“, generální ředitel Jan Souček pak říká: „ČT přichází s novinkou v letním programu. Bonjour léto nabídne něco úplně jiného, než na co byli diváci doposud zvyklí.“ S novinkou? Bonjour léto láká na „kultovní herecké výkony Jeana Maraise, Louise de Funèse i Pierra Richarda“, vyzdvihuje (nefrancouzské) seriály MOST!, Svět pod hlavou či Chalupáři (!) a děti chce zaujmout cyklem Byl jednou jeden život. Smutnou třešinkou jsou spoty namluvené herečkou Chantal Poullain: to, že neumí česky jako rodilá mluvčí, mohlo působit vtipně v 80. letech, ale stavět na tom reklamu v roce 2024 je faux pas. Což platí o celém tomhle letním schématu.