Karpuchina Gallery na Vienna Contemporary 2024 (vpředu Sabina Knetlová, vzadu Josef Bolf a vpravo Eva Maceková)

Karpuchina Gallery na Vienna Contemporary 2024 (vpředu Sabina Knetlová, vzadu Josef Bolf a vpravo Eva Maceková) Zdroj: Archív zúčastněných galerií a Marek Gregor

Lucia Sceranková, Surface Tension (2022)
Matyáš Chochola u Jiřího Švestky
Objekt Štefana Papča
Argišt Alaverdyan, Visitor10 (2023)
Instalace Kariny Mendreczkyové a Katalin Kortmann Járayové
5
Fotogalerie

Naše stopy ve Vídni. Čeští umělci vynikli na veletrhu Vienna Contemporary

Marek Gregor

Za kvalitními galerijními veletrhy je nutné vyrazit do zahraničí, Reflex se tak na začátku září vydal do rakouského hlavního města na akci Vienna Contemporary. Bylo příjemné zjistit, že české a slovenské umění patřilo k tomu výrazně lepšímu, co se v onom obrovském hemžení mezi stánky líbilo a prodávalo.

Když Praha nemá dostatečně kvalitní galerijní veletrh – říjnový Art Prague se zastavil někde na půli cesty a konkurenční pokusy o zrod nové akce se nikdy nesetkaly se zájmem profesionálů a veřejnosti –, jezdíme za prodejními akcemi do zahraničí. Na konci jara na ten největší světový veletrh Art Basel v Basileji, začátkem září si můžete vybrat mezi Berlínem a Vídní.

Reflex letos zvolil sídlo našeho bývalého mocnářství na Dunaji. Byl to zvláštní prodloužený povodňový víkend. Vídeň na kraji Prátru pořádala svůj největší veletrh umění, den předtím v Albertině Modern otevírali retrospektivu „největšího žijícího rakouského umělce“ Erwina Wurma. Na stejném místě za zhlédnutí rozhodně stojí i skvělá výstava připomínající rané práce litoměřického rodáka Alfreda Kubina – a v Belvederu zahájili retrospektivu japonské vizuální umělkyně jemných pocitů a linií Kazuko Mijamotové.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!