Never more službám jako je Spotify, které umělcům, jejichž hudbu poskytují, platí jen almužnu
Prodali jste přes čtyři miliony desek, ale stejně vás líp než muzika uživí, když si na OnlyFans dáváte fotky vlastních nohou. Česká televize vypustí v roce 2024 do éteru Lovce, céčkovou „mystickou“ féerii dýchavičně lovící ve schématech dávno vyšlých z módy. A České literární centrum používá „ohavné mentální způsoby“. To jsme to jako popkultura dopracovali.
Vojtěch Rynda: Lily Allen je poměrně úspěšná anglická písničkářka: prodala přes čtyři milióny alb. Řečeno jinými, současnějšími čísly má téměř osm miliónů posluchačů na Spotify měsíčně. Nedávno ale na sociální síti X uvedla, že víc peněz než těchhle osm miliónů lidí jí přináší tisícovka fetišistů, kteří odebírají fotky jejích nohou na službě OnlyFans. „Nekritizujte mě, kritizujte systém,“ vzkázala fanouškovi, jemuž se to nepozdávalo. Never more STREAMOVACÍM SLUŽBÁM, které umělcům za přehrávání jejich skladeb platí pouhý pakatel.
Marek Gregor: V době, kdy platforma Disney+ nasadí seriál Rivalové, zábavnou perlu o konsolidaci britského televizního trhu 80. let, ČT vypustí LOVCE Jiřího Stracha. Na jedné straně příběh souboje dvou lordů o televizní licenci, plný lechtivých historek a osmdesátkových hitů, na straně druhé česko-slovenská céčková „mystická“ féerie dýchavičně lovící ve schématech dávno vyšlých z módy. Tristní srovnání – a lepší to u nás určitě nebude, zvláště když prý koalice opět nestihne zvýšit koncesionářské poplatky.
Kateřina Kadlecová: Všem, které zajímají temné kouty tuzemského literárního provozu a s ním spjatých institucí, vřele doporučuju k přečtení kritický komentář Petry Hůlové s názvem Potenciál zaujmout na serveru iLiteratura.cz. Jde v něm o rozbor „ohavných mentálních způsobů“ uváděných podle autorky do praxe ČESKÝM LITERÁRNÍM CENTREM (ČLC), které (dle spisovatelky za mrzký peníz) poptává novou tuzemskou prózu, jež by jaksi propagovala českou literaturu na veletrhu ve Frankfurtu. Hůlová, soustavná kritička ČLC, zároveň upozorňuje na vážné nedostatky ve statusu a organizační struktuře centra, kterému de facto vládne ředitel Moravské zemské knihovny Tomáš Kubíček. Spolu s Hůlovou jsem za transparentnost a před vygrantovaným „kreativním průmyslem“ dávám přednost umění.