Never more konzumentům kultury, kteří chodí za jistotami a nemají chuť objevovat
Hitmakeři Tučková a Viewegh místo produkce z nakladatelství Meridione či Labyrint. V hlavě 2 a další tuctové hollywoodské animáky místo jedinečného tuzemského Života k sežrání. Čtenáři Reflexu snad dokážou vybírat kulturu vlastní hlavou, ale mainstreamové čtenářstvo a diváctvo se soudě dle akcí jako Kniha Brno nebo návštěvnosti kin řídí hlavně reklamou... „Tak trochu jinou“ kulturu nabízela také loď (A)void, ale to už neplatí – dostala z pražské náplavky výpověď.
Kateřina Kadlecová: Moc mě mrzelo, že se na festivalu Kniha Brno lépe NEPRODÁVALA PRODUKCE MENŠÍCH NAKLADATELŮ. Skvělé romány nakladatelství Meridione nebo Akropolis, krásné dětské knížky z Labyrintu, Dynastie a Meandru, intelektuálně náročnější produkce značek Malvern, Novela bohemica, Bourdon a 65. pole… Ano, na debatách Kateřiny Tučkové, Michala Viewegha nebo (knižní) influencerky Lucie Zelinkové bylo natřískáno, Zdeněk Pohlreich se s celými školními třídami a dalšími fandy fotografoval tři čtvrtě hodiny a fronta na autogram Daniela Colea byla víc než stohlavá, ale na podobných akcích bychom, myslím, měli, v zájmu bibliodiverzity, všichni zkoušet objevovat neobjevené.
Vojtěch Rynda: Cena poroty z nejpřednějšího oborového festivalu v Annecy, dvě šance na takzvaného evropského Oscara, a teď dokonce i naděje na Oscara skutečného: na animovaném filmu Život k sežrání asi něco fakt bude, když ve světě takhle zabírá, ne? Ale v ZAPRDĚNÉM ČESKU na tenhle vynikající film plný vtipu, životní energie i nelehkých témat za několik týdnů od premiéry do kin přišlo mizerných 18 tisíc diváků (srovnejte se sterilním V hlavě 2, které to brzy dotáhne na milión). Abych parafrázoval kolegyni Kadlecovou, ani v kinech bychom se neměli bát objevovat neobjevené.
Michal Kořán: Loď (A)void dostala VÝPOVĚĎ Z PRAŽSKÉ NÁPLAVKY. A v prosinci musí vyklidit i dvě kobky, které tam má rovněž pronajaté. Prý pro porušování nájemní smlouvy. Opakuje se tak situace z roku 2020, kdy pronajímatele od podobného kroku odradila petice přibližně čtyř tisíc občanů. Přitom loď, která u náplavky kotví od roku 2012, nabízí především různé kulturní programy a byla letos opravena, je dlouhodobě jedinečným prostorem. Po zavření Kasáren na Florenci by přišla Praha o další unikátní kulturní místo.