Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Archív

Never more současnému vedení Prahy, které koncem roku zařízlo chystanou rekonstrukci Pragerových kostek

Redakce Reflexu

Můžete si o brutalistní architektuře myslet co chcete, ale Pragerovy kostky u Emauz jsou prostě mnohem víc než „jen“ hranaté něco z éry normalizace: sídlí tam instituce CAMP a IPR, jejichž role pro veřejný prostor a osvětu o něm je nezastupitelná. A když vedení Prahy slíbí, že něco zrekonstruuje, tak z toho nemá cuknout, jak se koncem roku 2024 stalo. Dále se nám nelíbí kydání špíny mezi aktéry filmu Námi to končí, kydání špíny na hru BZZZT... prostě kydání špíny obecně.

Vojtěch Rynda: Prostor kolem pražských Emauz je směsí architektonických a duchovně-intelektuálních prvků, které sahají napříč staletími. Jeho neodmyslitelnou součástí jsou takzvané Pragerovy kostky, brutalistní budovy architekta Karla Pragera z přelomu 60. a 70. let, v nichž sídlí instituce CAMP (Centrum architektury a městského plánování) a IPR (Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy). Město jejich nezbytnou rekonstrukci schválilo už v dubnu 2022, ale koncem minulého roku SOUČASNÉ VEDENÍ PRAHY peníze na poslední chvíli neuvolnilo. Zaříznutí „kostek“ by znamenalo konec další unikátní architektonické památky, ztrátu synergie mezi IPR a CAMP a v neposlední řadě zničení komplexní atmosféry místa, kam si navykli chodit hlavně mladí lidé.

Kateřina Kadlecová: O americkém romantickém dramatu Námi to končí se nemluví pro jeho kvality ani díky tématu domácího násilí, ale kvůli zřejmě dost příšerné atmosféře na place. Představitelka hlavní role Blake Livelyová a režisér a herec Justin Baldoni na sebe vzájemně podali žaloby (ona si stěžuje na sexuální obtěžování, šikanu na natáčení a koordinovanou kampaň s cílem zničit jí pověst, on pro urážku na cti), přičemž předtím na sebe dlouhé týdny navzájem KYDALI ŠPÍNU v médiích a, jak se lidově říká, „dělali scény“. Pokud je jen způli pravda to, co Livelyová líčí v rozhovorech, má čtyřicetiletý Baldoni po reputaci i po kariéře.

Tomáš Miklica: Česká hra BZZZT se po kladném přijetí a řadě ocenění dočkala na přelomu roku REVIEW BOMBINGU kvůli chybějící čínské lokalizaci. Tahle praxe, kdy dílo nehodnotíte samo o sobě, ale jen se je snažíte negativní recenzí potopit, je špatně vždycky. Ať je made in China, nebo domácí výroby, ať cílí (jako tady) na nezávislý kousek, nebo na výtvor obřího herního studia. Každopádně o důvod víc tuhle pixelartovou skákačku vyzkoušet – hra Karla Matějky je k dispozici ve verzích pro počítače a Nintendo Switch.