Ústřední pár manželů Jelínkových (Johana Matoušková a David Švehlík) v seriálu projde cestou od velké lásky k patologickému soužití

Ústřední pár manželů Jelínkových (Johana Matoušková a David Švehlík) v seriálu projde cestou od velké lásky k patologickému soužití Zdroj: Voyo

Než se začal kývat. Série Studna reviduje případ proslavený normalizačním „Majorem Zemanem“

Vojtěch Rynda

V šestidílné Studni je ukrytá výborná třídílná minisérie. To, co se dalo strhujícím způsobem odvyprávět během tří hodin, se na dvakrát tak velké ploše rozmělňuje a ztrácí, podobně jako padal řetěz loňské dokusérii Kauza Kramný, natočené rovněž podle skutečného zločinu.

Oba cykly vznikly pro Voyo a pod oběma je coby scenáristka podepsaná Kristina Májová. Těžko však z rozvleklosti vinit ji: za přehnanou stopáží Studny stojí spíš špatná dramaturgie, respektive rozhodnutí „shora“, jako tomu bylo právě u Kauzy Kramný.

Studnu inicioval vedle společnosi Lumivod producent Michal Prokeš, který se před lety nastěhoval do středočeských Vonoklas, kde v roce 1968 vyvrcholila rodinná tragédie, „proslavená“ později jedním z nejoblíbenějších dílů normalizačního seriálu 30 případů majora Zemana. Jeho popularita stojí zejména na tom, že v tehdejším Československu strašidelných příběhů k vidění moc nebylo, příběh dlouholeté sousedské zášti eskalující až ke dvěma mrtvolám nosný nicméně je.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!