![Ústřední pár manželů Jelínkových (Johana Matoušková a David Švehlík) v seriálu projde cestou od velké lásky k patologickému soužití Ústřední pár manželů Jelínkových (Johana Matoušková a David Švehlík) v seriálu projde cestou od velké lásky k patologickému soužití](https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/rx052025/Njg4eDM4Ny9zbWFydC9maWx0ZXJzOmZvY2FsKDQ0OHgxNTM6NzIweDQyMSkvaW1n/9347757.jpg?v=0&st=uiLQ6pg6_Mu-qJfOJfqT9FRznKpwxEpDUhPHJwTWXlg&ts=1600812000&e=0)
Než se začal kývat. Série Studna reviduje případ proslavený normalizačním „Majorem Zemanem“
V šestidílné Studni je ukrytá výborná třídílná minisérie. To, co se dalo strhujícím způsobem odvyprávět během tří hodin, se na dvakrát tak velké ploše rozmělňuje a ztrácí, podobně jako padal řetěz loňské dokusérii Kauza Kramný, natočené rovněž podle skutečného zločinu.
Oba cykly vznikly pro Voyo a pod oběma je coby scenáristka podepsaná Kristina Májová. Těžko však z rozvleklosti vinit ji: za přehnanou stopáží Studny stojí spíš špatná dramaturgie, respektive rozhodnutí „shora“, jako tomu bylo právě u Kauzy Kramný.
Studnu inicioval vedle společnosi Lumivod producent Michal Prokeš, který se před lety nastěhoval do středočeských Vonoklas, kde v roce 1968 vyvrcholila rodinná tragédie, „proslavená“ později jedním z nejoblíbenějších dílů normalizačního seriálu 30 případů majora Zemana. Jeho popularita stojí zejména na tom, že v tehdejším Československu strašidelných příběhů k vidění moc nebylo, příběh dlouholeté sousedské zášti eskalující až ke dvěma mrtvolám nosný nicméně je.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!