
Never more misogynovi, antisemitovi, samozvanému nacistovi a neřízené střele Kanyemu Westovi
Takový to byl talent! Přinejmenším první tři desky Kanye Westa patří ke špičce hiphopu počátku století. Ale jak to u vysoce kreativních osobností občas bývá, někde došlo ke zkratu a milý Kanye se přestal chovat jako myslící člověk. Na ministerstvu kultury ČR pak pokračují nelidské pokusy na příspěvkových organizacích a Netflix zase gumuje lidi z plakátů „svého“ filmu Emilia Pérez.
Kateřina Kadlecová: Nechci být zlá, ale pamatujete si ještě časy, kdy se KANYE WEST choval jako myslící člověk? Nebo aspoň jako člověk? Já ne. Asi aby zakryl, že Drake (a nejen on) je momentálně v mnohem lepší rapové formě než on sám, den co den vyrukuje s nějakou nehorázností. Před týdnem se kupříkladu na Shopify přestaly prodávat ohavné a předražené „módní“ modely jeho značky Yeezy, neboť tento halasný antisemita, ctitel Hitlera a samozvaný bůh vyrukoval s tričkem s hákovým křížem. Na krku má žalobu a jeho talentová agentura mu dala sbohem. Co dalšího můžeme čekat od misogyna, který se na síti X prohlásil za nacistu?
Marek Gregor: Taneček v minovém poli na pokračování připomíná aktuální kauza kvapného slučování příspěvkových organizací MINISTERSTVA KULTURY: Institutu umění – Divadelního ústavu (IDU) a Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu (NIPOS). Předminulý týden se otevřeným dopisem, ke kterému se přidala spousta zahraničních osobností, bouřili zaměstnanci IDU, nyní podobným otevřeným dopisem protestují lidé z NIPOS. Nikdo moc nechápe, proč najednou narychlo těsně před volbami slučovat dvě tak rozdílné instituce! Mimochodem, o totéž se pokoušel i nenáviděný a zaslouženě vyhozený ministr kultury Antonín Staněk.
Vojtěch Rynda: Kolem filmu Emilia Pérez, aktuálně se třinácti nominacemi na Oscara, pokračují kontroverze. Před časem se ukázalo, že představitelka titulní role, Karla Sofía Gascónová, kdysi dala na svůj Twitter řadu problematických, až nenávistných výroků. Herečka se omluvila, ale internetoví bojovníci za spravedlnost do ní šili dál. NETFLIX coby distributor filmu nyní Gascónovou stáhl z oscarové kampaně a její tvář z plakátů. To teď oscaroví akademici jako že zapomenou, kdo Emiliu Pérez hraje? Nebo ji Netflix „obětuje“, aby film dostal sošky v jiných kategoriích? Je to mediální pokrytectví, naivita, nebo obojí?