
Čekání na bílého koně. Rodinné představení Gulliverovy cesty od Spitfire Company v Divadle ABC překračuje žánry
Gulliverovy cesty jsou po operní koprodukci Tak tiše až druhým společným projektem Spitfire Company a Městských divadel pražských a na tradičně mainstreamovou scénu opět přinášejí nekonvenční tvůrčí postupy z nezávislého divadla. Nejnovější zpracování satirického cestopisu Jonathana Swifta o zhoubné touze po moci, zarámované do současné doby, nenechá klidnými děti ani dospělé. Protože jak s dětmi mluvit o těžkých tématech, jako je válka, nemoc nebo smrt? Aktuální představení může být dobrým odrazovým můstkem právě k takové konverzaci. Režisérské a partnerské duo Miřenka Čechová a Petr Boháč se po loňské premiéře Vivat Messi! opět obrací k dětskému divákovi, aby jej pobavilo i poučilo. A zaselo mu do hlavy spoustu dalších zvídavých otázek.
Nejsou dospělá a dětská témata. Šestiletí i čtyřicetiletí prožívají tytéž situace, ať už je sledují zpod klesajících víček pod peřinou hrajíce si na stegosaura, nebo z invalidního vozíku u postele s knihou nebo kytarou v ruce. Otec a syn, handicapovaný a zdravý, člověk a loutka. Příběh, který začíná v dětském pokoji při čtení pohádky na dobrou noc a končí v protileteckém krytu, se týká všech stejně – na jevišti i v hledišti. A nápadně se podobá zápletce ze světa obrů a liliputů, který spolu s ním ožívá na pódiu, když otec čte synovi řádek za řádkem z Gulliverových cest.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!