Mozart a Salieri dovedli i spolupracovat. Důkaz se našel v Praze
Skladbu potvrzující nikoli rivalitu, ale spolupráci dvou slavných hudebních skladatelů ztotožnil v Českém muzeu hudby německý badatel Timo Jouko Herrmann. Odborníci o díle věděli, považovali ho však za ztracené. Na skladbě s názvem Per la ricuperata salute di Ophelia s Wolfgangem Amadeem Mozartem a Antoniem Salierim pracoval ještě další skladatel známý pod jménem Cornetti. Objev dnes pracovníci muzea představili novinářům, kteří slyšeli i tóny skladby.
Notový zápis skladby byl veřejně přístupný, jen se nevědělo, že je to právě ona pohřešovaná skladba, na které se podílel Mozart se Salierim. Každý z autorů složil dvě sloky, každá měla trochu jiný styl. Mozart psal víc ve stylu pochodu, Salieriho část má podle badatele venkovský nádech.
Skladba vznikla v roce 1785 k příležitosti uzdravení oblíbené anglické zpěvačky Nancy Storaceové působící ve Vídni, která byla ceněnou interpretkou Salieriho a Mozartova díla. Libreto ke skladbě složil Lorenzo da Ponte, autor libreta k Mozartově zřejmě nejslavnější opeře Don Giovanni. Da Ponteho báseň vypráví příběh o zpěvaččině několikaměsíční hlasové indispozici.