Od hry k hollywoodskému blockbusteru: 25 let Warcraftu
Válka orků proti lidem, to je základní premisa světa Warcraftu. Jeho historie se začala psát před čtvrtstoletím, letos s megafilmem vstupuje do další kapitoly.
Letos uplynulo 25 let od okamžiku, kdy v americkém státě Kalifornie vzniklo herní studio Silicon & Synapse. Zpočátku se zabývalo hlavně portováním her. To znamená, že programátoři Allen Adham, Michael Morhaime a Frank Pearce předělávali hry cizích vývojářů na jiné platformy (třeba z Nintenda na Windows).
Galerii si prohlédněte zde
Během dvou let vydali i pár vlastních her a dvakrát se přejmenovali: Nejprve na Chaos Studios a později na Blizzard Entertainment. V roce 1994 pak vydali hru, která předznamenala věci budoucí – Warcraft: Orcs & Humans. Po druhém a třetím díle následovala MMORPG World of Warcraft (2004), která se stala globálním fenoménem. Deset let ale trvala výroba prvního filmu, který překonal Prince z Persie: Písky času coby nejvýdělečnější film na základě počítačové hry.