Muzikál West Side Story: V Praze hostuje originální inscenace z newyorské Broadwaye!
Česká verze klasického muzikálu West Side Story se u nás momentálně nehraje; proto je světové turné originální americké inscenace tak výjimečné. Bernsteinovu a Sondheimovu „Westku“ uvidíte v pražském Kongresovém sále od čtvrtka 23. března do neděle 26. března 2017 v pěti představeních včetně sobotního odpoledne.
S týmem zpěváků, tanečníků i hudebníků přijel v neděli do Prahy i Maestro Donald Chan; v Kalifornii narozený dirigent, pianista a hudební režisér v jedné osobě je supervizorem a garantem celého putovního projektu legendárního skladatele Leonarda Bernsteina a choreografa Jeroma Robbinse West Side Story.
Během turné už byli leckde: v Turíně, v Japonsku, v Aucklandu, v Singapuru, Chan nadšeně vzpomíná i na megalomanský Royal Opera House v Sultanátu Omán na Středním východě. Světová verze inscenace o lásce Američana Tonyho a Portorikánky Marie, West Side Story, je evidentně velká marketingová atrakce, založená však na šedesátileté tradici a prvotřídní kvalitě.
„Publikum je v každé zemi jiné, dává různě najevo i své nadšení. Třeba Japonci jsou hodně tiší, ostatně stejně jako Turci. Oba národy ale pak na konci vstanou a hodně dlouho tleskají,“ říká Maestro Chan, který „Westku“ dirigoval už víc než 3000krát. West Side Story je pro něj skutečně osudová: poprvé ji dirigoval v roce 1985, pak zvítězil jako supervizor při zvláštním uvedení muzikálu v milánské La Scale — hudebně tak režíroval a dirigoval víc představení West Side Story než kdokoliv jiný na světě.
„Důvod, proč se ta show hraje tak dlouho, je její neustálá platnost. Když slyšíte portorické ženy zpívat song America, chápete, že to je vlastně manifest imigrantů; spousta věcí je v příběhu hodně futuristických, platných dneska o poznání víc než dřív,“ říká Chan.
Více se o historii muzikálu West Side Story přečtěte v kauze Veroniky Bednářové v aktulním tištěném Reflexu.
Obálka|