Obálka komiksu Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu

Obálka komiksu Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu Zdroj: Archiv nakladatelství Labyrint

Konverzační komiksová komedie z fantasy prostředí, kde je kouzelnický řád konfrontován s nebezpečnou Magickou koblihou nekonečna.
Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu
Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu
Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu
Dva vybraní čarodějové, Klerenc a Eliot, jsou vysláni najít tzv. časomága, který jako jediný může koblihu sníst, aniž by způsobila konec světa.
8 Fotogalerie

V Nikkarinově ztřeštěné novince jde o koblihu. Je to klukovina, ale funguje

Nikkarin má nový komiks. Kdo by čekal dokončení jeho opusu 130, bude asi zklamaný, protože autor před nějakým časem přiznal, že se k oceňovanému komiksu nehodlá vracet. Namísto toho připravil Super Spellword Ságu inspirovanou jeho láskou k RPG počítačovým hrám. Fantasy kniha pro odrostlejší je plná hříček, koblih a čarodějů.

V doslovu Super Spellword Ságy Nikkarin udává, že se vrátil ke světu, který prvně uvedl v roce 2012 v edici Brutto. Inspirací je pak vzpomínka na dobu, kdy mu bylo 14 let a hrál hru Morrowind, která v něm evidentně zanechala hluboký dojem. Pak už stačilo dva a půl roku a 112stránková kniha mohla spatřit světlo světa ve vydavatelství Labyrint.

Je libo koblihu nekonečna?

Už základní myšlenka je řádně praštěná – krizi v magickém světě vyvolá upečení koblihy nekonečna. Když ji pozřete, vrátí se čas k okamžiku, kdy jste koblihu (je to ta americká, s dírou a sypáním) začali jíst. Přesně tenhle komiks byste si představovali jako autorskou prvotinu, nikoli jako komiks autora s bohatou publikační a ilustrační činností.

Pubertální vtípky, rozvernost a evidentní radost nad tvorbou v zásadě popírají surreálnou a značně experimentální 130 - Odysseu inspirovanou třeba francouzským kreslířem Moebiem. Příběh Super Spellword Ságy sice není přímočarý, ale evidentně odkazuje právě k RPG hrám, z nichž si půjčuje základní postavy, jako vnadnou barbarku, nekromancera a zejména pak dva kouzelníky.

Nikkarin a koně

Kouzelník prvního řádu dostane za úkol vypořádat se s koblihou, jeho mladší kolega, jenž zatím dosáhl jen řádu druhého, za něj musí všechno oddřít. Komiks je pak putováním za „svatým grálem“, tedy za magickým řešením celosvětového problému. Nakombinované je to celé příjemně, budete se bavit nad jednotlivými odbočkami i autorovými vtipy – třeba když se jedna z postav podivuje, proč že si nepořídí na dlouhou cestu koně. Druhá mu na to odpoví: „Už jsi někdy viděla kreslit Nikkarina koně?“

Kresba je stále typicky nikkarinovská, ale silnější černá linka a barva působí poměrně nezvykle. Zajímavé jsou rozhodně ruce všech postav, které na valné většině obrázků nemají klouby, což je bezpochyby autorův záměr (a zřejmě důvod, proč jsme se nedočkali koní).

Na první dobrou

Že to celé dobře dopadne, je nasnadě. Že bude řešení celé záhady komplikované, je také jasné. Že se budete dobře bavit, je pak jednoznačný bonus. Jen budete přemýšlet, proč že autor opustil závažný komiks a přišel s lehce nedospělou hříčkou plnou elfích hipsterů a dalších vtípků fungujících na první dobrou.

Nikkarin asi bude mít důvod, proč rezignoval na „seriózní“ komiks a přišel s klukovinou, která určitě cílí na širší masu čtenářů než jeho Odyssea. Možná právě šíře záběru publika je odpovědí na předchozí otázku. A možná je to celé úplně jinak a Nikkarin si doma syslí koblihu nekonečna pro případ, že by se Super Spellword Sága nelíbila. Ale ona se líbit bude. Je to dobrý komiks. Jen zkrátka budou všichni říkat – a budou mít pravdu – že to není Odyssea.

Ukázky ze Super Spellword Ságy si prohlédněte zde: