Video placeholder

Nejlepší reklamy amerického superbowlu: Slavné značky utratily za půl minuty skoro 130 milionů

Adam Křivánek

Američané žijí americkým fotbalem. Rok co rok to dokazuje obrovská sledovanost finále nejvyšší ligy amerického fotbalu NFL. Kromě výkonů na hřišti ale Super Bowl tradičně nabízí také širokou škálu nejrůznějších televizních spotů, na které mají peníze jen ty nejbohatší společnosti. Třicet sekund reklamy letos stálo rekordních 5,6 milionů dolarů (v přepočtu zhruba 130 milionů korun). V omezeném čase se tak největší firmy z celého světa předhánějí v kreativitě a nápaditosti. Podívejte se na výběr těch nejlepších reklam z nedělního Super Bowlu.

Bud Light a Post Malonova hlava

Video placeholder
Super Bowl 2020: Reklama na Bud Light • Facebook.com

Tahle reklama svým vtipem zastínila všechny ostatní. Společnost Anheuser-Busch v rámci propagace nového výrobku, piva Bud Light Seltzer vsadila na již zaběhlou spolupráci. Angažovala totiž jednoho z nejznámějších rapperů planety, který se jmenuje Post Malone. Jak to vypadá uvnitř jeho hlavy, když si vybírá pivo, zjistíte ve videu.

Jak mohli lidé fungovat bez Alexy od Amazonu?

Video placeholder
Super Bowl 2020: Reklama na Alexu od Amazonu • Facebook.com

Společnost nejbohatšího člověka na světě Jeffa Bezose na svém minutu a půl dlouhém spotu opravdu nešetřila. Alexa je zařízení společnosti Amazon sloužící jako pomocník v domácnosti. „Jak vlastně žili lidé bez Alexy?“ zeptá se Ellen Degeneresová své manželky. Spot vtipně vyobrazuje historické situace, při kterých by se takový pomocník hodil.

Vzpomínání s pomocí Googlu

Video placeholder
Super Bowl 2020: Reklama na Google • Facebook.com

Světový gigant Google v rámci propagace funkce Google Asistent přišel s příběhem, který vás chytne za srdce. Starší muž si ve videu za pomoci Asistenta připomíná svou manželku a jejich společné životní zážitky. Po zhlédnutí vás možná napadne podobnost spotu s dojemným animovaným filmem „Vzhůru do oblak“. Posuďte sami.

Inspirativní příběh od Microsoftu

Video placeholder
Super Bowl 2020: Reklama na Microsoft • Facebook.com

Silný životní příběh v kombinaci s prostředím amerického fotbalu, tohle spojení se přímo nabízí při tvorbě reklamy na Super Bowl. Američanka Katie Sowersová se stala první ženskou trenérkou v historii Superbowlu a její životní příběh se rozhodl vyobrazit Microsoft. Těžko byste hledali více inspirativní a silnější minutu televizní reklamy.

Taneční souboj Lil Nas X vs. Sam Elliott o balíček Doritos

Video placeholder
Super Bowl 2020: Reklama na Doritos • Facebook.com

Remix na klasický americký song Old Town Road, který minulé léto vydal hudebník Lil Nas X, se okamžitě stal celosvětovým hitem. Společnost Doritos, vyrábějící tortillové chipsy, tuhle píseň tematicky zkombinovala s jejím autorem, westernovým prostředím a Samem Elliottem. Známý herec v tanečním „battlu“ dokonce rozhýbe svůj typický knír.