Alena Doláková: Kult mladé krásy mizí. Důkazem jsou Pamela Anderson, Demi Moore nebo Lenka Vlasáková
„Nechci být pořád naštvaná,“ říká čtyřiatřicetiletá Alena Doláková. Paradoxně se teď snaží být smířlivější, podobně jako herečka Adéla, kterou ztvárňuje v komediálního snímku Hello, Welcome. „Ale ne do té míry, že budu jako Adéla tvrdit, že české #metoo neexistuje,“ říká Alena. O čem píše novou knihu, jakou má roli v seriálu Studna, proč je Jakub Prachař „nejlepší televize“ a v čem je sebepodceňování past? Pusťte si rozesmátý rozhovor s Alenou Dolákovou, který vznikl během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.
Doláková otevřeně hovoří o své zkušenosti mezi Českou republikou a zahraničím. „Celý život jsem si myslela, že jsem flop,“ přiznává. Ale jak se ukazuje, opak je pravdou. „Byla jsem v té Americe a všichni říkají, že jsem se snažila prosadit v Hollywoodu. Jdu točit sedmý americký seriál a říkám si, že jsem asi úplně nepohořela.“ Její úspěchy v zámoří ukazují, že vnitřní pochybnosti někdy překrývají skutečné úspěchy, které by jiní považovali za vrchol kariéry.
V tomto kontextu Doláková reflektuje, jak je snadné upadnout do pasti sebepodceňování, ale zároveň zdůrazňuje důležitost uvědomění si vlastní hodnoty. „Vevnitř jsme láska a světlo a když si to uvědomíme, tak neexistuje flop,“ říká, čímž apeluje na osobní přijetí a sebelásku, která dokáže přeměnit vnímání našich životních zkušeností.
Alena nesouhlasí ani s tím, že by herečky mohly točit jen do padesáti let. „Kult mladé krásy začíná pomalu mizet,“ říká a odkazuje na příklady jako Pamela Anderson, Demi Moore nebo Lenka Vlasáková, které se postupně distancují od přehnaných standardů krásy. „V Evropě stárneme přirozeněji, Francouzky, Italky, Češky, dál na východ nevím, u Češek to asi končí,“ směje se. Poslechněte si celý rozhovor s Alenou Dolákovou v živé epizodě podcastu Poprask.