Video placeholder

Alena Doláková: Kult mladé krásy mizí. Důkazem jsou Pamela Anderson, Demi Moore nebo Lenka Vlasáková

Hana Trojánková Biriczová , Šimon Holý

„Nechci být pořád naštvaná,“ říká čtyřiatřicetiletá Alena Doláková. Paradoxně se teď snaží být smířlivější, podobně jako herečka Adéla, kterou ztvárňuje v komediálního snímku Hello, Welcome. „Ale ne do té míry, že budu jako Adéla tvrdit, že české #metoo neexistuje,“ říká Alena. O čem píše novou knihu, jakou má roli v seriálu Studna, proč je Jakub Prachař „nejlepší televize“ a v čem je sebepodceňování past? Pusťte si rozesmátý rozhovor s Alenou Dolákovou, který vznikl během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Doláková otevřeně hovoří o své zkušenosti mezi Českou republikou a zahraničím. „Celý život jsem si myslela, že jsem flop,“ přiznává. Ale jak se ukazuje, opak je pravdou. „Byla jsem v té Americe a všichni říkají, že jsem se snažila prosadit v Hollywoodu. Jdu točit sedmý americký seriál a říkám si, že jsem asi úplně nepohořela.“ Její úspěchy v zámoří ukazují, že vnitřní pochybnosti někdy překrývají skutečné úspěchy, které by jiní považovali za vrchol kariéry.

V tomto kontextu Doláková reflektuje, jak je snadné upadnout do pasti sebepodceňování, ale zároveň zdůrazňuje důležitost uvědomění si vlastní hodnoty. „Vevnitř jsme láska a světlo a když si to uvědomíme, tak neexistuje flop,“ říká, čímž apeluje na osobní přijetí a sebelásku, která dokáže přeměnit vnímání našich životních zkušeností.

Alena nesouhlasí ani s tím, že by herečky mohly točit jen do padesáti let. „Kult mladé krásy začíná pomalu mizet,“ říká a odkazuje na příklady jako Pamela Anderson, Demi Moore nebo Lenka Vlasáková, které se postupně distancují od přehnaných standardů krásy. „V Evropě stárneme přirozeněji, Francouzky, Italky, Češky, dál na východ nevím, u Češek to asi končí,“ směje se. Poslechněte si celý rozhovor s Alenou Dolákovou v živé epizodě podcastu Poprask.