Petr Cífka: Rapová backstage je obyčejnější, než jsem si představoval. Žít bych tak nemohl
Filmový publicista, producent a scenárista Petr Cífka se ve svých čtyřiceti naplno věnuje audiovizuální tvorbě. Po dokumentu PSH Nekonečný příběh, který předloni získal Diváckou cenu na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary, se nyní podílí na vzniku dalšího filmu o výrazné hudební formaci devadesátých let. Pusťte si novou epizodu podcastu Poprask.
„Vždycky jsem si představoval, jak budu v backstagi na rapovým koncertě, jak tam budou lidi tancovat na stole, brát drogy, budou veselý, ale když jsem to viděl potřetí, tak jsem si říkal, ty jo, takhle bych nemohl žít,“ vzpomíná Cífka na natáčení dokumentu o české rapové legendě Peneři Strýčka Homeboye nebo také PSH. Upřímný film o divokých životech Oriona, Vladimíra 518 a Mika Trafika režíroval Štěpán Fok Vodrážka, Cífka k němu připravoval scénář. Proč by ho život v zákulisí rapových koncertů nebavil? Zjistíte v novém dílu podcastu Poprask.
Nyní připravuje další film, ale ještě neví, kam přesně ho natáčení zavede. „Jak říká Helena Třeštíková, dokument vzniká ve střižně.“ I přesto považuje scénář za zásadní. „Scénář dělám důkladnou rešerší a hloubkovými rozhovory. Se Štěpánem Fokem Vodrážkou jsme si vytyčili, kam chceme dojít, a často jsme tam došli, ale jinou cestou, než jsme mysleli,“ popisuje svůj kreativní proces u PSH Nekonečný příběh.
Jedenačtyřicetiletý Petr Cífka je také jedním z propagátorů poslouchání podcastů na vyšší rychlost. „Proč tak drhnete?“ zeptal se v jednu chvíli moderátorů Šimona Holého a Hany Trojánkové Biriczové. Po chvíli ale vyšlo najevo, že běžně poslouchá Poprask, stejně jako další podcasty na 1,3 rychlost. „Mozek si na to zvykne,“ pochvaluje si metodu, kterou vyznávají i další lidé, protože s ní šetří čas. Je jich ale velmi málo. Podle dat Spotify, které cituje Business Insider (), si rychlost přehrávání nikdy neupraví 98,5 % uživatelů této služby. Poslechněte si proto nový Poprask, v jaké rychlosti chcete.