
Muzikály frčí. Proč zajít v Berlíně na Sweeney Todd a Chicagu se radši vyhnout?
Australský divadelní a operní režisér Barrie Kosky získal loni Cenu Antonína Dvořáka za adaptace českých oper. Oblíbené muzikály v jeho jedinečném podání hraje Komische Oper Berlin. Poslechněte si recenzi na Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street a na Chicago v podcastu Poprask.
Berlín je evropská metropole s bohatým kulturním programem, který můžete snadno zažít. Dojet do Německa autem, vlakem nebo busem lze za pár hodin. Šimon Holý v popkulturním podcastu Poprask navštívil nedávno dvě opery v Komische Oper Berlin, a to Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street a také známé Chicago.
„Sweeney Todd je naprosto geniální. Pokud máte cestu do Berlína, dejte za to těch 80 eur. Je to hodně, ale uvidíte naprostý vrchol opery. Zpívají neuvěřitelně, scénografie velkolepá a je to v angličtině, takže se neztratíte,“ hodnotí Šimon představení v režii Barrieho Koskyho. Oceňovaný australský režisér nedávno získal Cenu Antonína Dvořáka za to, jak svým jedinečným přístupem ztvárnil některé z nejvýznamnějších českých oper, jako jsou Rusalka, Příhody lišky Bystroušky, Z mrtvého domu a Káťa Kabanová. Právě poslední zmíněná inscenace získala dokonce prestižní cenu International Classical Music Awards 2024. Odehrála se ve spolupráci s vídeňskými filharmoniky pod vedením dirigenta Jakuba Hrůši na Salcburském festivalu.
„Nevím, koho na té samé scéně napadlo potom přeložit Cabaret do němčiny. Die Alte Jazz? Ne, All that Jazz. Druhý problém je, že v Chicagu nebyly zpěvačky, ale hlavně herečky, a tak byly na konci mimo tempo,“ Proč se Šimonovi mnohem méně líbilo Koskym rovněž režírované Chicago, které se na newyorské divadelní scéně Broadway objevilo poprvé před padesáti lety? Poslechněte si velmi detailní recenzi v podcastu Poprask.