Video placeholder

Světový úspěch seriálu #martyisdead: Zachránili jsme i dětský život, to je ještě víc než Emmy, říkají jeho tvůrci

Čestmír Strakatý

Seriál #martyisdead získal mezinárodní cenu Emmy. Jeho tvůrci, producenti Milan Kuchynka z Mall.TV a Vratislav Šlajer z Bionautu říkají, že to je vůbec nejvíc, co jde v televizní tvorbě získat. Už teď pracují na pokračování, které se bude jmenovat #annaismissing a vyjde na jaře. Věnovat se bude dětským únosům.

Je to možná i víc než Oscar, konkurence je větší, říká Kuchynka o ocenění Emmy. Podle Šlajera to seriálu otevře dveře do zahraničí a na nové trhy. Pracuje se proto i na anglickém překladu. #martyisdead soutěžil s dalšími třemi projekty, jeden z nich byl od tvůrců, kteří Emmy získali už třikrát. Šlajer věří, že na úspěch můžou navázat.

Zachránili jsme nejméně jeden život, víme o tom, že díky našemu seriálu jedno dítě promluvilo a někdo byl zadržen, prozrazuje Kuchynka. Právě upozornění na téma kyberšikany a vydíraní byl jeden z cílů, který producenti měli. Je to pro ně navíc osobní, sami mají dcery. Na seriálu spolupracovali s odborníky, příběh tak je založen na událostech, které se dětem skutečně staly. Plánovali i projekce na školách, které se ale neodehrály kvůli epidemii koronaviru.

Mall.TV se chce podle Kuchynky dál věnovat hrané tvorbě, i když se nemusí vyplácet. Má totiž přidanou hodnotu a správnost kurzu prý potvrdilo i ocenění Emmy. Oba producenti mají za sebou České lvy, Šlajer přitom upozorňuje, že se produkce mění a digitální platformy umožňují tvůrcům být odvážnější a kreativnější a oslovit i diváky a trhy, ke kterým by se jinak nedostali.

O čem bude pokračovaní seriálu #martyisdead? Jak se tvůrci vyrovnávají s omezeným rozpočtem a jak přemýšlejí o tom, co se jim vyplatí? Jak pracovali s tématem kyberšikany a s kým vše konzultovali? A proč je pro ně tak důležité?

Na další zajímavé rozhovory se podívejte zde  >>>