Johny Machette: Na nové sociální síti Clubhouse můžete slyšet miliardáře i Marka Prchala, zneužití je otázka času
Jonáš Čumrik, známý taky jako Johny Machette, je bývalý rapper a youtuber, který teď radí firmám se strategií pro sociální sítě. Nová sít Clubhouse, která je zatím jen pro zvané a uživatele iPhonů, má podle něj budoucnost. Je možné tam poslouchat diskuzi miliardářů, známé osobnosti i politiky nebo třeba Marka Prchala.
Clubhouse funguje na základě diskuzních místností. Mluví se jen hlasem, nejde posílat zprávy ani obrázky, říká Čumrik. Fungování sítě popisuje v rozhovoru. Sám přišel se slovem „růmka“, tedy počeštěním anglického výrazu pro místnost, které se ujalo. Ze začátku bylo možné potkat se v nich se známými podnikateli a poslouchat diskuze, ke kterým by se člověk jinak nedostal. Líčí jednu takovou, které se zúčastnil i Babišův poradce Marek Prchal. Teď už je ale na síti lidí víc a vytváří se bubliny. To, k čemu se člověk dostane, záleží na tom, koho sleduje.
Síť má ale i svoje negativa. Čumrik zmiňuje, že se v diskuzích velmi rychle ukáže, když někdo mluví o věci, které nerozumí. Hlas můžou dostat všichni, což nemusí být vždy k prospěchu. Zároveň je možné mluvit o určité závislosti a strachu, že člověk propásne něco zásadního. Podle Čumrika je ale Clubhouse příležitostí pro firmy a značky, včetně médií, jak oslovit nové publikum. Dodává, že je jen otázkou času, než bude nějak zneužita, například nahráváním konverzací.
Čumrik vidí taky velký potenciál v sociální síti TikTok. V Česku je podle něj víc než polovina jejích uživatelů starší 18 let, takže nejde jen o věc pro nejmladší. Říká, že třeba pro média je na ní velký prostor, a kdo přijde dřív, ten ho bude moci opanovat, protože konkurence zatím chybí.
V čem je sociální síť Clubhouse originální a smysluplná? Kdo ji zkopíruje a kdy se za její obsah začne nějak platit? Jak na ní vystupují mladí? A v čem může být prospěšné přemýšlení nejmladších právě díky sítím poznat?
Na další zajímavé rozhovory se podívejte zde >>>