Video placeholder
Kingdom Come: Deliverance 2
Kingdom Come: Deliverance 2
Kingdom Come: Deliverance 2
Kingdom Come: Deliverance 2
Kingdom Come: Deliverance 2
6 Fotogalerie

Viktor Bocan o Kingdom Come: Deliverance 2: Přidali jsme dřevcové zbraně, tvrzí k dobytí bude dost

Martin Bartkovský

Trvalo to šest let, ale fanoušci jedné z nejlepších českých her posledních let Kingdom Come: Deliverance se letos dočkají pokračování. Druhý díl vyjde na konci roku a bude opravdu obrovský. V některých aspektech možná až moc. Dočkáme se nového soubojového systému, zbraní, prvních pušek a hlavně nových map, kde budeme moct obdivovat přírodu Českého ráje i dobývat tamní tvrze. Chloubou bude dobová Kutná Hora, která se neomezí jen na město, ale i široké okolí. Jaká hra je? Nejen o tom si v rámci pořadu Prostor X povídal Martin Bartkovský s Viktorem Bocanem, design directorem z Warhorse Studios, které za hrou stojí.

„Jsme přeborníci v ukusování si větších krajíců, než by bylo vhodné, ale naučili jsme se za těch několik let ve vývoji obou dílů Kingdom Come pořádně žvýkat,“ říká s nadsázkou k hrám Viktor Bocan. Když před mnoha lety ještě jako nezávislé a nové studio pracovali na prvním dílu, naslibovali fanouškům v rámci crowfundingových kampaní více, než bylo v jejich silách slíbit. Udělali maximum a všechny své resty splatí druhým dílem. V něm mimo jiné i definitivně dovypráví příběh kovářského učně Jindry v honbě za pomstou.

„Nemohu říkat víc, než je v trailerech, ale ten příběh bude ukončený. Což rozhodně neznamená, že by tam končila samotná hra. Nám jde ale primárně o tu imerzivní zkušenost, kterou hráč zažil už výletem do Posázaví a která by se nyní na Kutnohorsku a Trosecku měla ještě prohloubit. Boj má být pořád nepříjemný. Střílení z prvních pušek je velmi obtížné a rány lidi děsí k smrti. Kuše udělá zabijáka rytířů prakticky z kohokoli, ale zase se dlouho natahují. V našem světě ale i díky vedlejším questům strávíte pořádnou porci času, ta hra je opravdu obrovská. Její kouzlo je i v objevování zákoutí vesnic, měst a přírody,“ dodává Viktor Bocan.

Kromě husitských píšťal a kuší, které byly výrazně představeny v traileru, potvrdil i další nové zbraně. Těmi budou halapartny, které budou ve druhém díle plnohodnotně hratelnou zbraní s vlastní sérií pohybů a stylem boje. Kromě divokých zvířat, koní a psů najdeme i ještě jedno zvíře, které do hry pirátsky propašovali samotní vývojáři tak trochu vedení navzdory. Jak otravné bude sbírání bylin? Dostanou střelné zbraně zaměřovač? Bude Jindřich umět plavat a lézt po skalách? Zvládne teď soubojový systém opravdu každý? Jak vyřešili přechod mezi oběma díly a jak moc zlí budeme moct být a co nám za to hrozí? A kde je Tereza?! Nejen to se dozvíte v rozhovoru v úvodu článku.