Video placeholder

Svoboda je jen iluze, jsme otroci svých závazků. Syndrom vyhoření je stále stigma, říká marketér Novotný

Leila Chadalíková

Karel Novotný patří mezi nejuznávanější české marketingové experty a specializuje se na brand building, tedy na poradenství ve strategii značek. Také napsal velice osobní knihu Neradost, ve které se otevřeně přiznává k vyhoření

Každá kniha je podle Karla Novotného pokusem zachytit události v daném čase a místě. Jak těžké bylo pro tak výraznou osobnost z oboru otevřeně psát o období, během kterého nebyl vždy úplně psychicky stabilní? „Knihu Neradost nevnímám jako přiznání se k něčemu, měl jsem prostě potřebu dostat to ze sebe ven. A zvolil jsem si to udělat formou knihy,“ vysvětluje marketér.

Své alter ego pověsil do skříně

Někteří lidé z oboru si určitě pamatují úspěšný internetový projekt Mindless, na kterém celé roky pracoval pod stejnojmenným pseudonymem. Jednou ráno se jej však rozhodl ukončit. „Jednoho dne jsem se vzbudil a zjistil, že mě to přestalo bavit. Tak jsem alter ego uklidil do skříně,“ říká o svém radikálním rozhodnutí Novotný.  

 

Kdo nevyhořel, ten se jen směje

Jako přednášející na vysoké Newton College se se svými posluchači o syndromu vyhoření nebaví. Pokud by se na to některý student zeptal, v žádném případě by citlivé téma neobešel. Přiznává však, že ani on sám netuší, jak by měl k edukaci v tomto směru přistupovat. Zároveň taky dodává, že kdyby ho některý z jeho přátel chtěl před lety upozornit na příliš nebezpečně rychlé tempo jeho práce, jen by se tomu zasmál. 

Na otázku, jestli by se chtěl věnovat i politickému marketingu, jednoznačně odpověděl, že ne. Podle něj jde o obchod s nadějí. Zároveň ale neodsuzuje ty, kteří se na tuto odnož marketingu specializují.

Proč je syndrom vyhoření stále stigma? Jak technologie mění svět? Proč dnes tolik záleží na úspěšných mladých lidech ? A je pravda, že pokud firmy nejsou na sociálních sítích, tak jsou mrtvé? Odpovědi najdete v novém dílu Prostoru X.