Zdroj: Hotel Volarik

Investice do udržitelného turismu přináší i zajímavý výnos

Reklama

Novým pojmem právě končící letní sezóny se stal overturismus. Jev, který trápí například oblíbené destinace ve Španělsku, otevřel debaty o tom, jak rozvíjet turismus udržitelně, tedy dlouhodobě a s respektem k okolí. Snaží se o to například fond Volarik Capital SICAV, založený podnikatelem Mikem Volaříkem, který navíc nabízí zajímavou investiční příležitost.

Oblíbené destinace v zahraničí trpí příliš velkým počtem turistů, během letošního léta se jako první dostala v této souvislosti do povědomí španělská Mallorka, kde místní obyvatelé začali organizovat svérázné protesty proti turistům. Mikulov na jihu Moravy tento problém sice nemá, i tak má potíže s parkováním či rušením nočního klidu. „Potřebujeme víc vymáhat dodržování pravidel. Pak je to ale ještě o tom, jakou jsme schopni do Mikulova přilákat klientelu. Proto chceme nabídnout kvalitní služby a jedinečné zážitky, ať už jde o wellness, unikátní design hotelu či špičkovou gastronomii,“ vysvětluje Mike Volařík, místní podnikatel a provozovatel Wellness & Wine Hotelu Volarik. Jeho cílem je, aby do Mikulova jezdili lidé celoročně: „Nejde o to přilákat co nejvíce turistů v jednu část roku. Jde o to, mít co nabídnout po celý rok, a přilákat takové hosty, kteří podpoří místní ekonomiku a nezatíží okolí.“  

Společnost Volarik Capital podnikatele Mika Volaříka se zaměřuje na strategické investice a rozvoj aktiv v oblasti průmyslu, pohostinství a nemovitostí. Její nově vzniklý fond se specializuje na investice do udržitelných projektů s vysokým potenciálem růstu. Jedním z nich je butikový Hotel Konšelé. Při jeho projektování se kladl maximální důraz na to, aby fungoval v souladu s okolím a vytvářel dlouhodobou hodnotu. Pro město, místní obyvatele i investory.

Hotel Volarik

„Na všech plánovaných projektech spolupracujeme s vedením města Mikulov a naše plány s nimi konzultujeme. Moje vize je taková, že chci regionu pomoct. Chci rozvíjet turismus udržitelnou cestou. To znamená vybudovat tady zařízení, která zapadají do místní krajiny i kultury. Využívat místní zdroje, zaměstnávat místní lidi,“ vysvětluje Mike Volařík.

Nyní je hlavním aktivem fondu již existující Hotel Volarik, jenž se stal jedním z nejvyhledávanějších ubytovacích zařízení v Mikulově. Hotel je známý pro své špičkové služby a unikátní design a opakovaně zaujímá přední místa v prestižních žebříčcích. Tržby hotelu dosáhly v loňském roce 78,6 milionu korun, což potvrzuje jeho silnou pozici na trhu. Druhým významným aktivem fondu Volarik Capital SICAV je společnost Bottling Printing, která se specializuje na průmyslové značení a kódování výrobků.

Fond Volarik Capital SICAV přitahuje investory díky svému udržitelnému přístupu, ale také díky svým ekonomickým výsledkům. V prvním roce své existence fond zhodnotil prostředky investorů o 9,3 %, což je nad očekávaným průměrným výnosem. Tento růst svědčí o stabilitě a perspektivách fondu, který cílí na roční výnos 8 %. Díky diverzifikovanému portfoliu a zaměření na ekologicky šetrné projekty se fond stává pro investory atraktivní volbou, což potvrzuje rekordní nárůst klientů, kteří v posledních měsících vložili do fondu desítky milionů.  

Hotel Volarik

Volarik Capital SICAV plánuje rozšířit své aktivity o nové projekty, které ještě více posílí jeho postavení na trhu udržitelného turismu. V rámci těchto plánů se připravují projekty, jako je například butikový Design & Wine Hotel Konšelé, který nabídne luxusní ubytování s prvky udržitelné architektury. „Financování projektů kombinujeme z mých vlastních prostředků, které vkládám do fondu, dále z prostředků od kvalifikovaných investorů a také bankovním financováním. Tímto způsobem dokážeme realizovat naše projekty se zdravým poměrem zadlužení. Moje vlastní investice navíc tvoří vždy minimálně polovinu prostředků fondu a tento poměr chci zachovat i v budoucnu,“ doplnil Mike Volařík.

Plánované projekty v Mikulově jsou navrženy ve spolupráci s mezinárodní architektonickou kanceláří, která má zkušenosti s budováním designových ekologických hotelů ve světě.