Potřebují děti psychiatra? Úzkosti, deprese a sebepoškozování jako průvodní znaky covidové éry
Úzkosti. Deprese. Potíže s koncentrací. Sebevražedné myšlenky. Domácí násilí. To jsou jen některé problémy z dlouhých seznamů, jež evidují pedagogicko-psychologické poradny nebo dětské psychiatrie. Pandemie dopadá na děti, a to v daleko větší míře než jen zameškaným učivem během uzavřených škol.
„Opatření spojená s řešením pandemie vystavila duševní zdraví dětí a adolescentů nebývalé zkoušce,“ shrnuje aktuální situaci docent Michal Goetz, dětský psychiatr z Národního ústavu pro duševní zdraví. On-line výuka je pro řadu rodin organizačně obtížná a současně také postrádá mnoho aspektů, které jsou nezbytné pro hodnotné vzdělávání. Výuka tak i přes snahu učitelů není pro děti atraktivní, učitelé mají podstatně ztížené podávání zpětné vazby, udržování pozornosti žáků a vnímání nálady, jež mezi žáky panuje. „To je frustrující jak pro děti, tak i pro rodiče a promítá se to do naladění celé rodiny,“ dodává.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!