Objekty Zdeňka Pešánka Mužské a ženské torzo (1936) a Ležící torzo (1936), původně navržené pro československý pavilón na Mezinárodní výstavě umění a techniky Paříž 1937

Objekty Zdeňka Pešánka Mužské a ženské torzo (1936) a Ležící torzo (1936), původně navržené pro československý pavilón na Mezinárodní výstavě umění a techniky Paříž 1937 Zdroj: Vojtěch Veškrna

Pohled do neustále se měnící instalace Infinity Room (2015), jejímž autorem je turecko-americký umělec Refik Anadol
Část instalace na venkovním ochozu na balkóně druhého patra budovy: Vollrad Kutscher – 21 zářných příkladů z historie elektřiny (1990–2021)
Výrazná část výstavy je věnována několika pracím spoluzakladatelů videoartu Woodyho a Steiny Vašulkových
Michal Bielický a Kamila B. Richter – SEVENTYNINE (2021)
Peter Weibel – Savoir (1966/2011)
6 Fotogalerie

Oslava kinetismu: Kunsthalle Praha otvírá výstavou, která diváky doslova rozvibruje

Marek Gregor

Kunsthalle je pro Prahu zjevením. Na klárovském kraji historického centra, naproti Starým zámeckým schodům, ve dříve nenápadném koutu upozaděném dopravním shonem, vyrostla v útrobách bývalé Zengerovy trafostanice instituce, kterou si směle dovolím zařadit mezi nejvýraznější umělecké počiny posledních desetiletí v zemích bývalé středovýchodní Evropy.

Velkorysá přestavba budovy připravená studiem Schindler Seko Architekti zabudovala původní trafostanici a depozitář do podzemních pater a nadzemní část, přístupná z nově vzniklé „rampy“ v průčelí, pak ve třech podlažích slouží umění a nutnému zázemí pro provoz podobné instituce, včetně galerijního obchodu a společenského sálu.

Zengerova trafostanice

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!