Šmejdi dál kasírují a důchodci se dál zbavují úspor. Český mincovní obchod se po třech letech nezměnil
Historicky vůbec první díl našeho seriálu o prodavačích vzduchu, co šidí důvěřivce, začal opravdu nechutným příběhem starého pána, který odevzdal své celoživotní úspory prodejcům měděných plíšků, protože v reklamě vypadaly jako cenné investiční mince. Udělal jsem prodejcům v článku po zásluze ostudu a udal je České obchodní inspekci. Přestože před Českým mincovním obchodem varovaly úřady opakovaně, té poctivé firmě odevzdávají důchodci své korunky dodnes.
Stáli jsme v září v roce 2016 u velkého kuchyňského stolu, jenž byl pokryt nejrůznějšími cetkami – zejména kovovými medailemi pochybné řemeslné kvality, ale zato v krásných dřevěných schránkách. Pan Josef stál nad tou hromadou a chlubil se: „Vidíte? Tuhle mám dvakrát. Mám vnuka a vnučku, tak se hodí obě.“ Jeho syn, pan Adam pozvedl oči v sloup. Otec totiž zcela zjevně nechápal, že nám ukazuje naprostou veteš, bezcenný šrot. Zboží nakoupil u Českého mincovního obchodu. „Ani nevíme, kolik celkem utratil. Když jsme to počítali medaile po medaili, došli jsme k nějakým šestašedesáti tisícům. Netuším ale, jestli nám tatínek ukázal všechno.“ Realitou je, že než se pan Adam do celé věci vložil, stačil jeho otec v obchodě prošustrovat všechny svoje úspory.
Zaplacení složenky strhlo lavinu
„Český mincovní obchod je spolehlivý a kompetentní partner sběratelské komunity v České republice, pokud se jedná o mimořádné sběratelské kousky mincí a ražeb. Cílem značky Český mincovní obchod je podporovat zákazníky při vytváření exkluzivních kolekcí – neboť není nic krásnějšího než pozorovat, jak se vlastní sbírka postupně rozrůstá. S pomocí našeho exkluzivního sběratelského servisu je vytváření vlastních kolekcí mincí a ražeb tak jednoduché jako nikdy předtím. Máte krásný sběratelský kousek a ptáte se, jakou kolekci byste z něj mohli vytvořit, nebo jaké další předměty by se k němu hodily? Pomáháme svým zákazníkům najít odpovědi na nejobtížnější otázky. Přenechejte nám náročné rešerše a organizování vytoužených mincí. Užívejte si své sbírky a pozorujte, jak se rozrůstá.“ Tolik psal web Českého mincovního obchodu (ČMO).
Jak do toho pan Josef vlastně spadl? Celkem jednoduše. Někdy v roce 2012 dostal do schránky obálku s reklamní nabídkou „mincí“ – přesněji medailí – Českého mincovního obchodu. (Pro pořádek: Mince je platidlo vydané centrální bankou, medaili si může plně legálně začít razit kdokoliv. Panu Josefovi se jedna z medailí z nabídky zalíbila.) Jedna stála dvě stovky, tak si ji objednal. Vzápětí přišla poštou krabice, v ní prospekty ČMO a také medaile – ovšem hned dvě. Druhá už byla o několik stovek dražší.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!