Video placeholder
Kratovi v pouti na vrchol hory, kam se snaží vynést popel své zemřelé druhé ženy, pomáhá řada vedlejších postav. Vedle trpaslíků, kteří mu vylepšují vybavení, také záhadná lesní čarodějka.
Kratos je jakožto bůh války celkem silák a pohne s lecčíms
hru světla ve hře God of War skvěle vykresluje technolgie Ray Tracing společnosti Nvidia
hru světla ve hře God of War skvěle vykresluje technolgie Ray Tracing společnosti Nvidia
vizuální efekty hry God of War jsou fantastické..
37 Fotogalerie

Odborník hodnotí zbraně a mytologii v God of War: Sekera je reálná, severští bohové byli jiní, Baldur byl klaďas

Martin Bartkovský

Když videohra God of War vyšla v roce 2018 na Playstation 4, způsobila pozdvižení. Severský restart původně antické série se spartským válečníkem a polobohem Kratem zabodoval u hráčů i kritiků. Celkem oprávněně si tehdy na Game Awards odnesl titul cenu Hra roku. Letos v lednu vyšel titul znovu, tentokrát pro počítače, čímž se vlna zájmu opět zvedla. Dnes vychází pokračování s podtitulem Ragnarök a určitě se opět máme na co těšit. Rozhodli jsme se proto děj prvního dílu i její zbraně zhodnotit s odborníkem Petrem Floriánkem. Jak to dopadlo, zjistíte ve videu v úvodu článku.

Petr Floriánek už před časem hodnotil pro reflex titul Assassin's Creed Valhalla, na což se můžete podívat tady. Že jde o člověka fundovaného, vám dojde nejen v momentu, kdy promluví, ale i když vstoupíte do jeho dílny. Živí se totiž jako mečíř, který vyrábí věrné repliky zbraní a předmětů nejen severských, anglosaských a germánských válečníků, ale třeba i výrobky inspirované tvorbou J. R. R. Tolkiena. Tentokrát jsme mu ukázali právě videohru God of War a probrali, jak tvůrci přistoupili ke zpracování náboženství ze severu Evropy a kde se inspirovali pro použité zbraně.

„Je zajímavé, že na začátku vypadají zbraně velmi realisticky. Jak sekera, tak luk. Problém ale je, jak se hráč vylepšuje, tak se zbraně od reality oddalují. Pokud ale uvážíme, že obě bytosti mají božské vlastnosti a že ve zbraních je přítomna magie, určitě to není na škodu,“ říká ke zbraním Petr Floriánek.

Hodnocení severské mytologie, nebo spíše náboženství, je trochu obtížnější. Tvůrci totiž z podstaty děje vymazali jednu postavu, která měla ale zásadní vliv na všechny ostatní a v průběhu hry tak sledujeme kreativní schopnosti scénáristů, jak se s absencí zásadní postavy vypořádali. „Příběh Baldura je vtipný a líbí se mi, jak jej tvůrci hry pojali. Protože v severském náboženství to je ryze kladná postava, kterou mají všichni rádi,“ říká Floriánek k hlavnímu záporákovi God of War.

Co říká Petr Floriánek na další severské Bohy v God of War? Jak se mu líbila sekera Leviathan vytisknutá na 3D tiskárně a jak opravdu vypadal Loki? Nejen to zjistíte ve videu v úvodu článku. Dejte nám vědět do komentářů, co na to říkáte.