Video placeholder

Veronika Bednářová: Barbie je už teď legendární. Je to hyperaktivní film, říká všechno a nic, kontruje Škoda

Martin Bryś

Nešlo tomu uniknout. Nový film Barbie na vás poslední týdny vykoukne opravdu na každém kroku, a tak jsme se mu neubránili ani v Reflexu. Není divu, že se takto exponovaný film, který navíc dostal do vínku i ambice promlouvat ke společenským otázkám, dočkal často i protichůdných reakcí. I proto jsme jej probrali poněkud netradičně ve třech.

Má to být feministický film, který nastavuje zrcadlo současné společnosti? Nebo je to plytký, marketingem nacucaný dlouhý klip? To jsou některé z názorů, jež na film Barbie jsou. Ať je to jak chce, už teď je to film svým způsobem legendární a bez diskuse tržně úspěšný. Co za tím úspěchem stojí? Třeba i to, nakolik je mnohoznačný. O to širší publikum dokáže oslovit.

Jenže Barbie v tom není sama, ve stejnou dobu je v kinech drama Oppenheimer o strůjci první atomové bomby. Tady vzniká na první pohled bizarní fenomén, o kterém jsme v Reflexu již také psali, a sice Barbenheimer. I když to vypadá zvláštně, z nějakého důvodu se lidé chtějí na oba filmy dívat ve stejný den, neřkuli ve stejnou chvíli. Proč je to tak? V čem jsou si oba filmy podobné, když jsou tak jiné? A má Hollywood kvůli stávce scenáristů namále? Dozvíte se ve videu.