Hoffman s Cruisem jednoduše jen jeli a my je pozorovali, říká o legendárním Rain Manovi producent Mark Johnson
Po celé Praze se letos na jaře a v létě natáčelo Interview s upírem, druhá řada seriálu podle románu hororové fantasy spisovatelky Anne Riceové. Stojí za ním televize AMC a legendární americký producent Mark Johnson (77), držitel Oscara za film Rain Man (1988) s Dustinem Hoffmanem a Tomem Cruisem. Doyen filmové produkce získal své hvězdné televizní ostruhy projekty Perníkový táta (pět řad), Volejte Saulovi (šest řad) nebo Rectify (čtyři řady). První sedmidílná řada Interview s upírem, uvedená loni v říjnu, je úspěšná a sbírá ceny. Letos 14. července však muselo být pražské natáčení přerušeno a druhá řada zůstává kvůli hollywoodské stávce herců nedotočena – byť patří k několika málo projektům, které by dle nové dohody stanice AMC a odborů měly být dokončeny už nyní na podzim.
Vaše pražské natáčení druhé hororové série Interview s upírem muselo být letos 14. července přerušeno a dosud nebylo obnoveno. Proč přesně?
Mnoho našich herců bylo členy herecké asociace, a nesmělo tudíž pokračovat v práci. V důsledku toho jsme natáčení v Praze pozastavili a naše nečeské herce poslali zpět do jejich domovských zemí. Zbývá nám ještě přibližně pět týdnů natáčení. Není třeba dodávat, že zastavení a znovurozběhnutí naší produkce nás stojí nemalé peníze.
Jak tato stávková situace ovlivňuje vaše další projekty?
Jiná stávka, tedy stávka mezi producenty a scenáristy, ovlivňuje celý náš vývoj televizních i celovečerních filmů. V současné době se nemohou psát scénáře: máme připraven další televizní seriál, který se měl začít natáčet letos v říjnu, ale nestane se tak. Ne všechny naše scénáře byly dokončeny, musíme tedy čekat.
Současná situace vám jako producentovi zásadně komplikuje práci. Podporujete vůbec probíhající stávky?
Plně podporuji, aby scenáristé a herci dosáhli dohod, díky nimž s nimi bude zacházeno spravedlivě a v souladu se stavem současného filmového průmyslu. Neznám detaily postojů obou stran – důvodů pro přerušení práce je na straně scenáristů i herců vícero, na stole je řada otázek. Není překvapivé, že mnoho z těch otázek není finančních, týkají se přímo způsobu, jakým způsobem je s prací scenáristů a herců zacházeno a jakým způsobem je oceňována.
Když se vrátíme k ikonickému Rain Manovi, vašemu oscarovému filmu z roku 1988, za kterým stojí skvělý režisér Barry Levinson: bylo by možné natočit jej dnes?
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!