Kulhánek: Beetlejuice není jen nová inscenace, je to "bojová operace" proti budově divadla Karlín
Byl iniciátorem a producentem slavného muzikálu Dracula (1995), od roku 2003 je ředitelem Hudebního divadla Karlín, které je tuzemskou muzikálovou Mekkou, ještě předtím tam pomohl přivést titul West Side Story, stojí za uvedením Carmen, jež je divácky nejúspěšnějším muzikálem v historii „Karlína“... EGON KULHÁNEK (59) by mohl dávno spát na vavřínech, ale rozhodl se s budovou pražské scény poprat a omladit ji. Navzdory očekáváním i tamnímu – jak přiznává – usedlému geniu loci do Hudebního divadla Karlín prosadil českou verzi úspěšného newyorského muzikálu Beetlejuice. Budova se bránila, ale marně: Beetlejuice má slavnostní premiéru 12. listopadu.
Soudě podle počtu prodaných lístků je Beetlejuice už teď hitem. Jaká se k němu vážou očekávání?
Beetlejuice není jen nová inscenace; je to „bojová operace“, jejímž cílem je zvítězit a porazit budovu Hudebního divadla Karlín. Zní to asi nabubřele, ale ta budova má obrovskou, víc než stoletou tradici, během které se profilovala jako divadlo spíš pro střední a starší generace. A už dlouho je jasné, že pokud sem nepřivedeme generaci mladší, nastane problém. A to je obecný trend.
Muzikant František Soukup, syn skladatele Ondřeje Soukupa, mi jednou řekl: Pro mladou generaci je návštěva muzikálu něco tak atraktivního jako návštěva nemocné babičky v domově důchodců. Když jsem muzikál Beetlejuice poprvé viděl v New Yorku krátce po premiéře, konsternovalo mě, že divadlo bylo plné teenagerů. Vyhodnotil jsem si, že ten kus je vhodný na to, abychom mladou generaci oslovili i my. Takže jsme věnovali velké množství času už jenom přípravě marketingu.
Jak to probíhalo?
Kompletně jsme změnili marketingovou strategii směrem k mladým lidem. Začali jsme mluvit jejich jazykem, což znamená komunikovat na sociálních sítích. Na propagaci Beetlejuice pracovaly čtyři týmy: jeden specializovaný na TikTok, další na Instagram, třetí na horizontální formáty, jako YouTube, a pak jsme na web a na sítě dali asi osmnáct highlightů, jež v lednu natočil reklamní režisér. A to je první vítězství té bojové operace. Ono to vypadá, že ji vedu proti divadlu, ale je to v jeho prospěch. České muzikálové publikum je konzervativní, má rádo věci, které zvoní na první dobrou, jako Anděl Páně nebo Bodyguard. A když jsme se do Beetlejuice pouštěli, spousta lidí vůbec nevěděla, o co jde. Samozřejmě že nám v šíření povědomí pomohla letní výstava Tima Burtona v Obecním domě a uvedení filmu Beetlejuice Beetlejuice v září.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!