Hrát Petra Pitharta? Vždyť já jsem celej on, říká „prohnanej bankéř“ Tomáš Jeřábek
Tomáš Jeřábek (45) býval divokost sama, teď drží suchej únor. Předloni se jemu a herečce Halce Třešňákové narodil syn Teo, před čtvrtrokem si v rekonstrukci scénické adaptace rozhovorů mezi komunistickou vládou ČSSR a představiteli Občanského fóra zahrál Petra Pitharta. Je členem souboru Vosto5 a působí v angažmá Dejvického divadla, v krimi thrilleru Ganster Ka si střihl českého premiéra a příští týden bude mít na Berlinale premiéru Šarlatán Agnieszky Hollandové, kde je za tajného policistu. Širší publikum ho však zná především jako prohnaného bankéře z reklam na finanční produkty.
Duo bankéřů hrajete už osmým rokem s vaším nejlepším kamarádem Tomášem Měcháčkem. Poměřujete si úspěch?
Myslíš pinďoury? Ne! Než přišla ta reklama, hodně jsme spolu dělali, ale pak jsme šli každej vlastní cestou. Já se držel spíš té alternativní větve, Tom se pustil víc do entertainmentu.
Viděl jsi Tomášovu nedělní televizní show To se ví, kterou na ČT1 uvádí s Alešem Hámou a Halinou Pawlowskou?
Nikdy jsem k tomu nesebral odvahu. Tomáš má hranici posunutou dál, než já snesu, ale tohle mezi náma není problém. Když se o tom bavíme, povídám: Dělej si to, ale nemluv o tom, mě to nezajímá.
Ty máš ovšem taky svoje úlety. Před pár lety jsi v rádiu u Těžkejch Pokondrů vyprávěl, že zvažuješ nabídku do StarDance…
Slavnej budu, až mě budete mít v Zeleným Raoulovi – ale StarDance? Umím si představit, že bych tam šel, ale především, že by se mohlo přihodit, že to vyhraju! Jsem skvělej tanečník.
Tu zmíněnou reklamu ti hodně lidí z prostředí alternativního divadla muselo předhazovat.
Jasně že předhazovalo, je to reklama, která prezentuje a prodává produkt. Ale stala se výjimečnou – funguje už osm let, což je údajně v reklamní branži rekord, a spousta lidí ji vnímá jako zábavu.
Těch bankovních spotů vzniklo asi sedmdesát. Je pravda, že od copywriterů dostanete témata, na která s Měchym rozjíždíte improvizační linky?
Protože má série úspěch, mezi námi herci, producenty, režisérem a klientem se vytvořily hodně nadstandardní vztahy. Oni si něco usmyslí, několikrát si to přehodí a pak máme takzvané pochodovky – přibližně měsíc před natáčením se sejdeme, zkoušíme různé varianty. A v téhle fázi máme možnost si spot udělat alespoň částečně po svém. Námět vždycky můžeme zahltit vtipy, ale nikdy nesmíme přebít sdělení. Na což přirozeně narážíme – všichni se smějeme, ale pak někdo přijde: „Hele, kluci, není tam čitelná informace. Sorry, jako zábava dobrý, ale není to reklama.“
Když ti najednou díky téhle reklamě „spadly“ slušný prachy, jakou největší pitomost sis koupil?
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!