Život v covidu: Nový volný seriál Reflexu mapující život v Česku běhěm epidemie
Život v covidu, tak se jmenuje volný seriál Reflexu, který chce mapovat situaci v různých oblastech života v České republice. Seriál odstartují texty Kryštofa Pavelky o fenoménu formálně zakázaných, ale přesto stále provozovaných barů a restaurací. Adéla Knapová se ve svém článku po půl roce vrací do pražské Všeobecné fakultní nemocnice na Karlově náměstí a ptá se primáře Jiřího Votruby, jak se liší první a druhá vlna koronavirové epidemie.
Začalo to už před měsícem. To ještě směly být bary a restaurace otevřené, ovšem jen do desáté večerní. Holešovický klub Cross, orientovaný na tvrdší elektronickou hudbu a obecně undergroundovější žánry, si na facebookové stránky vyvěsil následující vyjádření: „Od 28. 9. bude ve spodním patře klubu probíhat natáčení studentského filmu o elektronické hudební scéně, láskách a pařbách dnešní mladé generace. Studenti FAMU nás poprosili o poskytnutí prostoru k natáčení.“ Klub Cross použil taktiku známou už z dob zákazu kouření v restauracích. Tehdy někteří provozovatelé začali s natáčením „časosběrných dokumentů o kuřácích“, měnili statusy svých podniků na „privátní tabákové kluby“ a podobně. Některým to prošlo a fungují tak dodnes, respektive fungovali by, nebýt pandemie. Klub Cross však narazil. FAMU i její studenti popřeli, že by měli s avizovaným „natáčením“ cokoliv společného, a obecná reakce v sociální bublině, která kluby jako Cross navštěvuje, byla rovněž odmítavá. Plukovník Prymula, tehdy ještě první voják koronaválky, zuřil a veřejnost s ním souhlasila. Klub Cross od pořádání mejdanů maskovaných jako natáčení upustil. Už brzy se však měla nálada ve společnosti začít lámat.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!