Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová: Větrnou elektrárnu do každé rodiny!

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová: Větrnou elektrárnu do každé rodiny! Zdroj: fotomontáž Jan Ignác Říha

Jak vypadá reklama EU v realitě: Vše je vlastně v pořádku
Jak by měla vypadat reklama EU podle Reflexu: S naší konkurenceschopností začíná být problém
Demokracie, diverzita a ochrana klimatu. Konstatování, kterým mnoho lidí nevěří.
Reklamy Evropské unie podle Reflexu: A takhle to někdy vypadá ve skutečnosti. Alespoň mnoho lidí si to tak myslí.
Reklamy Evropské unie podle Reflexu: A takhle to někdy vypadá ve skutečnosti. Alespoň mnoho lidí si to tak myslí.
7 Fotogalerie

Ty (ne)jsi Evropa! Evropská unie spustila klamavou reklamu na zelenou bídu. Reflex ji nasvítil pravdou

Marek Stoniš

Ulice českých měst jsou nově zaplaveny reklamou, která propaguje Evropskou unii. Slogan zní You are EU – Ty jsi EU. Pod ním jsou vyobrazeni krásní lidé a myšlenky, které mají posílit vztah občanů jednotlivých členských zemí k politice Unie. Reklama je to mimořádně hloupá a odkazuje na nejhorší tradici politických kampaní totalitních režimů. Proto jsme ji společně s naším kolážistou Janem Ignácem Říhou trošku upravili. Zadavateli reklamy se tímto omlouváme, ale protože se nedá zjistit, kdo jím je, zůstává naše omluva v takto obecné rovině.

Typů reklamy existuje mnoho a bylo o tom napsáno ještě více chytrého. Ale velmi zjednodušeně ji můžeme rozdělit na dvě základní: a) na konkrétní produkt; b) na značku, což znamená reklamu, která zvyšuje povědomí o firmě. Přijmeme-li tezi, že současná kampaň na Evropskou unii je reklamou, a ne propagandou, pak bychom mohli typologii reklamy rozšířit ještě o třetí pilíř: reklama na Evropskou unii. A ta se prostě nějak nedaří. Pokud tedy není jejím jediným smyslem vyhazování peněz a zadávání práce kamarádům kamarádů. To by samozřejmě byla jiná…

Oborová asociace, která sdružuje reklamní agentury, pečlivě hlídá, zda reklama neporušuje etiku, zákony a dobré mravy, by musela kampaň YOU ARE EU vyhodnotit jako klamavou a vyzvat zadavatele, aby ji stáhl. Protože tak neučiní, dovolili jsme ji upravit podle reálného stavu evropských věcí.

Pomýlená politika

Zelená transformace je eufemistický název pro proces, na jehož konci je energetická chudoba, nedostatek elektřiny a blackouty. Tato politika vychází z pomýlené teze, že zákazem klasických zdrojů energie nastane ekologický ráj, teplota planety se sníží a samovolně dojde k jakémusi technologickému zázraku, který uspokojí energetické potřeby Evropy energií z větru a slunce.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!