Lego jako příprava na dospělost. Dnešní děti budou pracovat v profesích, které dnes ještě neexistují
Světoznámá stavebnice chce vychovat perfektní zaměstnance budoucnosti. Hraní je podle společnosti Lego nejlepší způsob, jak děti naučit všemu, co budou na pracovišti jednadvacátého století potřebovat. Koncept „proměnlivého hraní“, se kterým společnost přichází na trh, má skloubit klasickou stavebnici, dětskou představivost a virtuální realitu. Kostičky oživlé pomocí telefonních aplikací mají dětem rozvinout komunikaci, kreativitu a naučit je základy programování.
Revoluce v hraní, kterou Lego představuje ve své tiskové zprávě, je údajně ukotvena v novodobých výzkumech vývojové psychologie. Ta vidí hraní jako „způsob objevování světa“, který tvoří základ „celoživotního vývoje člověka“. Zpráva dále tvrdí, že proměnlivé hraní má děti připravit na život ve společnosti, kde se „technologie stává šestým smyslem“, a povzbudit v nich schopnost spolupráce, kritického myšlení a řešení problémů. Tyto vlastnosti jsou podle dánské společnosti ty, které rodiče nejčastěji jmenují v souvislosti s „budoucím úspěchem“ svých dětí.
V době, kdy 65 % dnešních školáků čeká v budoucnu zaměstnání, které dnes ještě neexistuje, je podle Lega nesmírně důležitý „hravý přístup a schopnost se přizpůsobit“. Společnost jde v tomto směru příkladem. Klasickou stavebnici, se kterou jsme si hráli snad všichni, se snaží adaptovat technologické éře, aniž by ztratila svou podstatu.
Společnost zatím představila čtyři aplikace. Kromě virtuální platformy Life App, na které malí i velcí Lego fanoušci mohou sdílet své výtvory a čerpat inspiraci, je asi nejzajímavější aplikace Boost Kreativní sada. Ta dětem umožňuje postavit si a posléze naprogramovat Lego roboty. Ti se umí pohybovat, mluvit i reagovat na své okolí.
Aplikace Hidden Side, která se dá použít s celou sérií Lego stavebnic, zase dětem nabízí možnost vydat se na lov duchů. Na své si ale přijdou i ty nejmenší děti. Pro batolata totiž firma vyvinula Duplo Parní vláček, o kterém Reflex mluvil s jeho hlavní designérkou. Ten lze ovládat nejen aplikací, ale i interaktivními kostkami. Podle barvy kostičky mohou děti přimět vlak, aby stál, jel dozadu nebo třeba zahoukal.