Zdroj: Komerční banka, a.s.

Komerční banka je lídrem v otevřeném bankovnictví

Reklama

Současná koronavirová situace akcelerovala zájem o digitalizaci a online řešení. Řada společností využívá této příležitosti k transformaci svého byznysu, nebo rozjezdu úplně nového – postaveného na vzdáleném přístupu. S tím souvisí i poptávka firem po otevřeném bankovnictví.

Co je to otevřené bankovnictví?

Otevřené bankovnictví je možnost využívání klientských i jiných dat nejen bankami, ale i dalšími společnostmi, které splní požadavky pro využívání dané služby. Zpřístupnění těchto dat se děje prostřednictvím tzv. API (Application Programming Interface). V tomto prostředí umožňuje i Komerční banka (KB) bezpečným způsobem poskytovat dalším hráčům na trhu informace o účtech, platbách a dalších produktech KB.

Stejně Komerční banka umožňuje partnerům propojit jejich řešení do digitálních aplikací banky. Partnerské firmy získávají možnost poskytovat své služby klientům KB v místech, kde jsou každodenně on-line přítomni.

Začněte na www.kb.cz/api

API služby pro partnery či vývojáře otevírají cestu k „bankovnictví bez hranic“. A to nejen fintechům a start-upům.

Pro všechny partnery či vývojáře je výchozím bodem KB API portál, kde se nacházejí všechny potřebné informace pro dostupné i připravované API služby.

Komerční banka umožňuje ostatním hráčům na trhu v rámci jejich služeb či v jejich aplikacích využít údaje, jako jsou: vyhledání nejbližší pobočky či bankomatu KB, aktuální kurzovní lístek, přehled účtů, zůstatků a transakční historie, vzdálené ověření identity klienta či možnost provedení platby.

Právě multibanking (agregace účtů do jednoho prostředí) je díky API prostředí atraktivní službou KB nejen pro fyzické osoby, ale hlavně pro firmy. V současné době si do internetového nebo mobilního bankovnictví KB připojíte 13 českých a slovenských bank. Další novinkou (konec letošního září) je možnost placení v internetovém bankovnictví Moje Banka Business. Moje Banka umožňuje placení z takto agregovaných účtů u sedmi tuzemských bank od července letošního roku. V nejbližší době bude tato možnost i v aplikaci Mobilní Banka. Díky tomu máte snadno a rychle pod kontrolou nejen zůstatky a transakční historii, ale nově můžete iniciovat platby z účtů u různých bank z jednoho místa.

Vzdálené ověření identity

Další z nově spuštěných služeb je možnost prostřednictvím API rozhraní ověřit vzdáleně identitu klientů KB (eID API). Tedy namísto nutné fyzické identifikace klienta na pobočkách či provozovnách partnerských společností, je možné ho ověřit vzdáleně, plně digitálně a v souladu s platnou legislativou a regulacemi. Tato služba je zejména v současné situaci zásadně důležitým benefitem. Využívání těchto partnerských služeb vyžaduje uzavření smlouvy s KB. Každé ověření identity je zahájeno žádostí klienta v rámci služby partnera a probíhá výhradně na základě jeho souhlasu.

Propojení s podnikovými a účetními systémy

Další neméně zajímavou službou je připravované přímé napojení firemních účtů a transakční historie do účetního či podnikového systému. Tzv. „KB API Business Suite“ umožní dramatický rozvoj, inovace a digitální transformaci byznysu v době, kdy klienti vyžadují vzdálenou digitální obsluhu více než kdykoliv předtím. Hlavním benefitem je automatizace, např. v oblasti účetních a logistických procesů nebo e-commerce.